onsdag 10 december 2008

snö och lussibulls bak !

jaa, tro det eller ej men idag har det faktiskt snöat, mer eller mindre hela dagen. inte mycket, men i alla fall lite. och på något lustigt sätt så får man en helt annan känsla i kroppen. blir lite mer juligt och mysigt !
och det passar ju bra eftersom det är lucia i morgon i skolan! och enligt min syster så hade dom sagt på vädret att det skulle snöa både i morgon och på fredag !
det känns ju helt ok! tycker om snö vissa perioder om den får ligga på marken och jag slipper åka mycket bil. jag gillar inte och kö
ra bil när det är halt !visst är det vackert !

i alla fall så fick jag för mig att jag och barnen skulle göra lussikatter idag eftersom vi inte hunnit med lussikatts baken än i år och ingen av barnen hade något speciellt att göra och petri skulle ändå jobba, så det passade bra.visst ser det mumsigt ut !
så det är väl ca en halv timma sen jag blev klar med bullarna. vår ugn är som en snigel så det tar alltid sååå lång tid att baka, det är nog en av orsakerna till att man bakar så sällan. för egentligen tycker jag det är rätt så skoj att baka och göra fina bullar och kakor och gott matbröd.
vi måste ha en ny ugn vart efter !

ikväll är det min tv kväll. då är det dags för förlossningskliniken på tv 4 fakta. och det är ju lite skoj att se nu när man själv är på gång och ska genomgå en förlossning. det är intressant att se hur mycket det skiljer från fall till fall.
ska bli skönt att lägga sig i soffan och se på tv, för idag har jag haft mycket sammandragningar och väldigt mycket tryck i mage
n..... så det gör ont i huden till och med... tror nästan att den lilla försöker komma ut via magen !
petri gosade med magen idag en stund innan han for till jobbet... och han är så mysig. han pratar med magen och klappar den och man ser hur han längtar efter att få en liten igen ! vårt lilla mirakel !
alla våra barn är små mirakel.... fast detta barnet skulle ju inte blivit till om jag inte gått ner i vikt och fått ordning på den biten. så min kirurg borde få en stor kram ! för att han gjorde operationen och för att jag lyckades så bra så fort.


nu ska jag fylla på ved i pannan och så ska jag lägga barn innan klockan blir åtta.
men om jag orkar kanske jag skriver igen sen efter mina tv program.
annars skriver jag säkert i morgon !

kram och god natt på er !






Inga kommentarer: