lördag 13 december 2008

detta fruktansvärt jobbiga vintermörker

ja, här kommer dagens andra inlägg.
det r väl trevligt, bloggar på som tusan ibland.
skriver av mig om sånt ni får läsa och sånt jag behöver få klaga om till er ! *ler*
hoppas att mina klagomål inte skrämmer bort er från min blogg.

vi i familjen har nyligen ätit. och innan det va hela familjen ute med vovvarna
och då passade vi på att åka till affären samtidigt också för att köpa barnens
lördags godis. så nu är dom mätta, nöjda och glada. det känns bra.
felicia och ellen har även varit ute och testat pulkorna. gick väl halv bra.
det finns ju inte så mycket snö här ännu !
efter vi hade ätit så la jag mig faktiskt en liten stund för att vila. det va super skönt.
behöver nog massor av vila nu den sista månaden, börjar känna mig hemskt trött vissa dagar. och känslig. för om det är extra saker som måste göras som tillexempel basaren med bakning och de så känns det inte skoj utan mer jobbigt. jag som i vanliga fall brukar gilla att baka och pyssla runt.
men är man gravid så har man ju en till som suger åt sig av energi. och nu när jag äter så lite så finns det väl mest energi till den lilla. jag får väl stå ut med den lilla energi som finns kvar till mig !
snart kommer ju vår lilla bebis ut och då får jag börja motionera igen. vilket alltid gör en piggare !

detta hemska höstmörker tar ju också bort en hel del energi.
om man bara kunde få snö i massor och lite sol så skulle jag vara jätte nöjd.
man får väl ta upp allt ljus man kan de timmar det är ljust ! vilka är få !

nu ska jag fixa lite här hemma och hoppas att värkarna inte kommer tillbaka idag med... utan håller sig till små sammandragningar !

puss och kram på er !
vem vet jag kanske hinner ett inlägg till innan dagen är slut !

Inga kommentarer: