måndag 2 februari 2009

en mysig dag för oss!

ja, våran måndag blev ganska mysig.
jag skjutsade barnen till skolan först på morgonen.
dom skulle åka skridskor idag i viken så dom hade en massa
packning med sig och då va jag snäll och skjutsade dom !
sen när vi kom hem duschade jag och Leo sov. sen va han vaken en liten stund
och därefter somnade både Leo och jag i ca två timmar.
kanon skönt. det behöver jag verkligen !

när vi vaknade tog jag Leo och hundarna och gick ut på en promenad för då hade solen tittat fram och det såg så skönt ut, så jag ville ut.
det va väl inte ffullt så skönt som det såg ut att vara. det va ganska kallt måste jag säga. men vi va ute i ca 20 minuter i skogen så vi fick frisk luft och vovvarna blev rastade.Leo va vaken hela promenaden. efter det åkte vi och hämtade tjejerna och handlade. och skjutsade dom till kvarngården.
medans dom va där lagade jag mat och mysade med Leo.
och sen när petri kom hem fick han ta Leo och jag åkte och hämtade tjejerna.
nu har vi nyligen ätit mat och Leo sover. och petri vilar och tjejerna, alla tre spelar tv spel och ja, jag sitter här och skriver !
jag får en liten stund för mig själv vid datan. det är skönt det med ibland.
helst av allt skulle jag vilja duscha, men det får bli senare.....

dagen har gått otroligt fort. och vi har mysat massor Leo och jag!
och jag har kännt mig glad och lugn i kroppen och det är ett tag sen jag kände så kan jag säga... så det känns skönt. och jag vill bara njuta av den känslan.
samtidigt är det nog så att Leo hittat mer rutin nu tillsammans med mig och jag har accpeterat att vi kommer få gå upp någon gång mellan 4 och 6 på morgonen. så är det ju ! men att jag sen kan vila senare på dagen om jag är trött.

i morgon kanske vi ska åka till stan med syrran. och handla presenter till felicia.
det blir kul att träffa syrran och det blir roligt att försöka hitta bra presenter.
om man hittar något skoj vill säga.
i övrigt händer det väl inte så där jätte mycke.

jag hoppas att jag får vakna fler morgnar och känna mig lugn i kroppen och glad i sinnet. jag gillar inte den här babyblusen . tar mycket på krafterna.
på torsdag är det bvc dags igen. jag ser ju på Leo att han växer. det går så otroligt fort. vart tar tiden vägen. han är redan en månad på onsdag.


nu ska jag inte skriva mer....
men återkommer nog mer i morgon !

massa kramar från mig !

1 kommentar:

Anonym sa...

haha ja jag önskar att vi redan bodde där men det är ju inte lätt när man har jobb än och lghten här kvar, men jag lovar det blir massa fika sen.
Kram på er