onsdag 4 februari 2009

gårdagen och denna dagen !

hej på er !
ja igår va jag deppig, mest för att jag va så trött att jag knappt orkade stå på benen.
i förrgår kväll va Leo vaken till ett på natten från nio på kvällen.
han ville absolut inte sova. jag fick gå och bära på honom för att han skulle vara nöjd.
så igår va jag väldigt trött. men beslöt mig för att åka till stan med syrran i alla fall.
vi skulle ju handla födelsedagspresent till felicia bland annat.
så vi åkte till maxi huset och jag hittade en massa kläder på rean. och det är ju alltid skoj att hitta fynd.
så jag köpte en blus till felicia för 79:- , en topp för 49 :- ett par leggins för 40:- en klänning för 70:-
och så köpte jag ett babygym till Leo för 149:- till mig själv köpte jag en omlott klänning för 79:- mycket mer än så blev det inte.
jag blir lite små snål så där när jag är ute och shoppar. det är nästan att jag blir mer snål när det är rea. troligen för att jag vill ha allt så billigt som möjligt. men sen tänker jag efter om jag verkligen behöver dom sakerna. skumt. jag hade behövt en ny amnings bh som är lagom men det hittade jag ingen bllig så det fick va. tittade även på leksaker till present, men hittade inget.

igår på kvällen försökte jag förklara för petri vad för slags hjälp jag vill ha med Leo.
jag va så trött så jag blev ledsen och petri fick en skopa ovett bara för det.
så nu har jag förklarat för honom att hjälp inte behöver bestå av att han ska bära Leo utan det kan mer vara att hålla om mig och visa uppskattning mot mig så att jag får lite mer energi.
eller kanske bara göra något för min skull utan att jag ber om det !
vet inte om det på så sätt finns någon man som kan tänka som en kvinna.
petri har varit underbar, men den senaste veckan och lite till så har hjälpen minskat.. tyvärr.
kanske blir det bättre nu!!
*hoppas*

så idag så har Leo och jag varit i söderköping på bvc.
mamma skjutsade oss.
efter bvc så åkte vi och kolla på loppis och åt lunch och handlade på willys.
jag letade efter en byrå till Leos kläder, men jag hittade inget med vettigt pris.
men däremot hittade jag en liten barn symaskin på loppis.
perfekt present till felicia.

Leo hade nästan gått upp ett halv kilo på nio dagar.
och vuxit flera cm också... skriver hans mått i nästa inlägg.

så sen han föddes har han nästan gått upp 1,5 kilo. inget fel på den tillväxten.
så nog får han i sig maten som han ska.
bvc tanten tyckte de va jätte bra.

nu ska Leo och jag snart åka och hämta petri och åka till apoteket och handla droppar mot magknip till Leo. för att han bråkat de sista två kvällarna..
jag önskar att han kunde ta napp... men icke. det är bara jag som duger.
känns jobbigt. och jag tror jag står och sover snart.

ringde f kassan idag. och bad om flerbarnstilägg blnkett. och de skulle dom skicka... barnbidraget börjar gälla från februari. så ringde jag om faderskaps papper också. så de ska vi skriva på på fredag på kommunen.

nu ligger Leo och sover i min famn.
felicia och ellen spelar wii tillsammans med kevin.
michelle kommer väl snart hem. hon skulle ha med sig kompisen bella hem.

idag hoppas jag Leo är lugn på kvällen.... skulle va så skönt.

nu ska jag surfavidare en stund sen är de dags att åka...

jo föresten om det är någon där ute som kan laga min bil billigt så säg till. det är byte av fjäderskål som ska göras.... jag saknar min bil....

kram på er !!!!

Inga kommentarer: