fredag 6 februari 2009

ja nu är det lördag igen !

ja veckorna går fort nu !
Leo är redan lite över en månad gammal.
det känns som om den här första månaden med honom
i våra liv har rusat fram.
felicia fyller tio år på torsdag, och visserligen så känns
det som om det va igår jag låg på bb med henne. så den här första månaden
med Leo är väl bara en liten droppe av den tiden !

igår vägrade leo att sova större delen av dagen. och va inte den gladaste
bebisen på jorden direkt. tror han hade lite magproblem.
men vid halv tio på kvällen så somnade han och sov ända fram till fyra i morse då vaknade han och ville ha lite mat och somnade sen om till halv sex. så jag har fått
sova riktigt bra i natt.
och nu slumrar han så sött i jämnter sin pappa i sängen.
jag har också slumrat lite där. men snart är det dags att hämta
dom stora tjejerna som har varit på övernattning
på kvarngården och sovit över för första gången själva.
jag hoppas att dom har haft skoj! och att dom är stolta över att ha sovit helt själva
någon annanstans än där mamma och pappa är.

idag ska vi inte göra så mycket.
jag tror petri ska jobba i källaren. så för min del blir det väl att passa
upp på mina barn och försöka få lite gjort där i mellan.
tror att jag ska försöka flytta ner skötbordet till nedervåningen då det skulle funka
mycket bättre där eftersom jag spenderar 90% av min tid på nedervåningen.
vi får se om petri har tid att hjälpa mig med det..för jag kan inte göra det själv.
i övrigt har jag inte så stora planer.

får se om jag kan bjuda min mamma på fika. om hon vill komma ner. man vet ju aldrig !

det är snö ute idag så barnen vill nog vara ute en stund och leka också.
kanske gå ner till isen eller så.
och det kanske till och med Leo och jag kan följa med på eftersom det är plusgrader idag.

nu ska jag lägga upp lite foton på fujifilms hemsida. så jag kan beställa hem och göra album.
ska även försöka fixa ett foto så jag kan börja planera dopet och göra inbjudan till det !
men i första hand ska jag planera felicias kalas som jag funderar över att ha helgen den 21. det skulle passa ganska bra då, eftersom jag kan bjuda in släkten ena dagen och klasskompisarna andra dagen eftersom jag fyller år den helgen också så kan vi bli firade tillsammans då.
ska försöka göra en smörgåstårta i år. om tiden räcker till.
felicia ska få en high school musical tårta. om jag lyckas med det vill säga.

dopet vill jag att vi ska ha i maj, för det är en av de vackraste månaderna på året
våren börja komma och allt är ljust och vackert.
så det skulle passa bra då tycker jag !


nej. nu ska jag sätta fart.
men jag kanske skriver mer senare i fall tiden räcker till !

kram på er allihopa och ha en bra lördag !

Inga kommentarer: