onsdag 4 februari 2009

Leo växer så det knakar

födelsevikt: 3015g födelselängd: 48cm
2009-01-06: 2865g 2 dagar längd :48 cm
2009-01-10: 3080g 6 dagar längd :48 cm
2009-01-15: 3410g 11 dagar längd: 48 cm
2009-01-27: 4180g 23 dagar längd: 52 cm
2009-02-04: 4670g 1 månad längd: 53,5 cm

ja, min lilla kille växer så det knakar... han följer sin kurva perfekt enligt bvc tanten. det känns ju skönt.
man ser ju i alla fall att det inte är någon brist i min mjölk.


det som är synd just nu är att jag tycks ha stannat i vikt.
det är jobbigt för mig psykiskt, trots att jag vet att det är bättre att jag står stilla i vikt nu när jag ammar. men jag vill ju ner till min mål vikt innan sommaren ! *suck*
är orolig att jag aldrig kommer att nå det målet!
känner mig så tjock och ful just nu så det är jätte jobbigt !
men man får väl blicka framåt och hoppas att vårens vackra väder kommer snart så man kan gå ut och gå. och att jag snart får komma igång och träna. det vore underbart !


idag vet jag inte riktigt vad vi ska hitta på. barnen är i skolan och petri jobbar. och Leo sover just nu !
det är snö ute så det känns inte som om vi kommer gå ut idag. men det vet man aldrig. jag har inte kollat om det är kallt.

är trött så egentligen skulle jag passa på att sova en stund nu medans Leo sover. men det är ju så trist !

möblera om skulle va skojjigare! så det kanske blir att jag gör det i stället.
det borde ju inte va någon fara att lyfta en byra nu när det gått en månad sen snittet.

jag fick i alla fall sova gott i natt. så underbart !


nu är det bäst att jag sätter fart så det blir något gjort medans Leo sover..
men jag kanske skriver senare under dagen.
annars skriver jag i morgon igen !

kram på er !

Inga kommentarer: