måndag 20 juli 2009

hejsan !

idag har vi varit på stan och shoppat lite...
och det va kul för det va rea typ överallt.
tyvär fick jag inte gå in på barnavdelningen eftersom petri tyckte jag skulle unna mig själv något för en gångs skull....
så det blev bara till mig. ja petri fick ett par byxor. men annars blev det bara till mig ! och det är ju kul att förnya garderoben lite. så ett par tights och ett antal toppar och tre klänningar blev det !
jag behöver åka in och byta en av dom. så jag hoppas jag får de.
jag handlade på cubus och gina tricot. och det va ju lite kul för hade jag varit tjock fortfarande så hade jag aldrig kommit i deras kläder !
så lite glad blir man ju ! och mycket glad blir man när man provar medium i byxor eller 42.
och medium i tröjjor. eller när man inser att f kupan i bh är gigantisk.
så då kommer man lite närmre att förstå att man faktiskt inte är jätte stor längre !
och det är en skön känsla.


sen på vägen hem från stan köpte vi kina mat.
vi köpte med oss fyra små rätter så man kan få lite olika smaker !
jag åt knappt halva min, sen dumpade jag hejdlöst.
men gott va det !
fast dom har höjt priserna i söderköping nu under sommaren för det kostade 100 kr styck och det har det inte gjort förut. men men. vi hade ju en mysdag tillsammans så då får det väl kosta lite mer.


sen nu på kvällen åkte petri ut med jimmy och hans son kimmy och fiska.
lite killafton på båten. jag hoppas dom får fisk och jag hoppas att dom sköter sig och kommer hem helskinnade !
et har ju åskat lite här under kvällen. i valdemarsvik hade dom ingen ström! men det hade vi !
det är mysigt med åska... och även med strömavbrott om man har någon att dela det med...


Leo har nog lite ont i magen ikväll.
han sover oroligt.
just nu ligger han på min axel.
han blev ledsen.
vet inte om det kan vara lite tänder också... det märks snart i så fall..
stackaren... men han sover gott på min axel så han får väl göra det en liten stund.
mysigt också !!

jag ska gå ner och elda snart om han sover tryggt.
sen ska jag duscha och sen hoppai säng.
saknar felicia något fruktansvärt... ska kolla om jag kan hälsa på snart !
kanske i morgon...
om jag inte åker till stan i morgon och byter två trjor.

nej, nu ska jag inte skriva längre.

puss och god natt...

kram.

Inga kommentarer: