onsdag 22 juli 2009

min dag !

dagen idag har varit helt ok.
vi åkte ner till viken på förmiddagen
för att jag skulle fota mig för nya körkortet.
måste ju fixa nytt nu när man inte heter karlsson längre !
så det gjorde vi och så hämtade vi ut min medicin och
tog en mjukglass.
och gick och strosade runt viken och tittade på de fåtal båtar som fanns i gästhamnen !
det är synd att inte kommun gubbarna i viken kan fixa lite attraktioner till viken så att det blir en turist ort så orten på något sätt kan leva vidare, för dödare ställe får man nog leta efter.
det är som när man ser dom där döda western städerna och buskarna som virvlar omkring. så är det när man kommer till viken ! ha ha !

något borde det ju gå att göra.
ett vatten land utmed grännes viken där.
eller något annat. men det ska ju va anpassat till barnfamiljer inte till +60 som det är idag !
alla affärer som stänger sex och alla caféer. allt som stänger ett på lördagara och håller helstängt på söndagar.
det är väl ingen turist som tänker tjohoo detta måste vi göra fler gånger !
nej. något borde dom fixa. eftersom det är en väldigt vacker ort. om man bara kan hitta ett sätt att locka folk !


så över till annat!
jag är lite bekymrad över det här med svininfluensan.
eftersom jag redan har dödsångest så blir det ju inte bättre av att det går en pendemi över hela världen som dödar en massa människor och som förmodligen nu har kommit till sverige och lilla östergötland.
jag vill lixom inte låta galen men jag tycker det är läskigt och kan inte låta bli att tänka att man blir rädd för allt elände. man vill ju inte dö.
och jag vill absolut inte att något ska hända mina barn.
skulle det visa sig att smittan blir större så vet i fan om jag inte letar rätt på ett hus mitt i ingenstans och bosätter mig med barnen och är hemma med bara dom.
och min familj om dom vill.
jag skulle vägra låta dom gå i skolan och jag skulle undvika alla andra människor.
fy.... jag tycker det känns ruggigt !
jag hoppas att dom kan se en ljusning på detta. för det känns som om det inte kommer att bli det !
vi människor är sårbara... det känns ju hemskt !
att allt kan hända och ingen vet när !


nej... nu ska jag krypa till sängen !

natti natti !

kram !

Inga kommentarer: