tisdag 21 juli 2009

shopping och mer shopping...

nja. lite shopping blev det idag också.
jag och Leo åkte till stan med min syster.
så jag passade på att byta några av dom sakerna som jag köpte igår.
för vissa va jag inte helt nöjd med.
så det blev pengar tillbaka som sen gick till annat.
bland annat några plagg till Leo.
det blev två bodysar i stl 74. och en dress i stl 74.
så han kan ju inte ha det än. men framåt hösten blir det bra !
jag själv fick en svart tröjja som satt väldigt snyggt om jag
får säga det själv.
och så fyndade jag ett par snygga skor med lite klack på.
annars blev det inte mycket till shopping.
syrran fyndade desto mer.
jo en hatt till Leo också köpte jag eftersom dom han har börjar bli för små.
det blev självklart en kaffe latte på mc donalds också. och till det nästan en hel cheese.
det va gott efter som jag både va hungrig och frusen. det kom nämligen ett skyfall när vi klev ut från maxi. så vi försökte ta skydd i ett sånt där skul där man ställer varu vagnar. men jag vet inte om det va till jätte stor hjälp. lite va det säkert !
Leo blev i alla fall inte blöt. däremot så kunde han inte sova för att det dånade så dant av regnet.
men väl inne i bilen så fick han tutta lite och jag fick kaffe.
så vi va alla nöjda och glada.
på vägen hem somnade Leo och det va ju skönt eftersom han inte gillar att åka bil långa stäckor.
så han sov ända hem då jag fortsatte direkt till den lokala
affären för att köpa ingredienser till fetaost sallad med grillad kyckling och stekt potatis för att göra min man glad !
så vi åt mat tillsammans sen gick han ner till källaren igen för att fortsätta renovera båtmotorn.
så Leo och jag mysade och lekte i tv rummet.
sen gick jag ner och elda så leo satt i babysitter och kollade på mig när jag eldade.
och när varmvattnet va klart så fick Leo bada. det gillar han ju !
och sen blev det mer gos och lek på golvet och då va pappa med för att säga god natt till lillkillen.
och sen la jag Leo och han vaknade med jämna mellan rum så jag fick springa ut och in för att amma lite mer. men jag tränade mellan varje ammning.
så det blev 50 minuters träning idag... varav 11 minuters joggning.
jag struntade i att äta kvällsmat eftersom jag måste bli hårdare mot mig själv känner jag med tiderna.
jag brukar ju äta min knäcke vid nio när jag lagt Leo, men jag tänkte ta sista målet före klockan sex från och med nu. och idag föll det sig så att vi åt sen middag så då får jag va hungrig i natt !
men det gör inget, jag är så trött i alla fall så det blir att lägga sig direkt efter duschen !

det har varit en bra dag på många sätt.
dels för mitt självförtroende och dels för de sociala umgänget ! det är alltid skoj att umgås.
tyvär hinner ju inte petri och jag ses så mycket som jag skulle vilja.
men vi hade ju en bra dag igår.
jag längtar tills felicia ska komma hem...
det känns somom hon varit borta hundra år snart ! och nu vet man att det inte är så många dagar kvar så längtan blir större.
det är klart jag saknar ellen och michelle med. men inte på samma sätt. !
felicia är ju min ... min darling lixom !

leo säger pappa för fullt nu...
det är så roligt att höra honom.
det är pappa och ede och baba och bla bla och ja allmänt mycket prat på honom.
han är så söt när han formar munnen för att klara av att säga det han vill.


nu är det dags att hoppa in i duschen sen är det sängdags. i morgon är en ny dag !

natti natti på er !

kram !

Inga kommentarer: