torsdag 23 juli 2009

idag har dagen rullat på!
jag började morgonen med att gå en promenad till affären med svea
och leo i vagnen !
leo sov när jag gick men vaknade av grannens trimmer, sen va han vaken hela vägen dit och hem.
han satt och tittade på allt och pratade massor.
han är så rolig just nu när han pratar och härmas.
han ropar mamma och pappa.
och nu skrattar han ju högt när man killar honom eller busar med honom.
han är helt underbar!
idag saknar jag min lilla stumpa. felicia.
men hon är på öland med sin pappa. så jag får längta tills på söndag !
och på söndag ska jag krama ihjäl henne. för nu är hon hemma. hi hi !

sen under nästa vecka åker vi förmodligen till finland. om allt går som vi vill.
min man är inte den bästa när det gäller planering vilket kan reta ihjäl mig.
så han skulle ha ringt sin pappa och kollat hur vi ska bo och allt för två veckor sen, men bara puttat det framför sig.
och han skulle ha kollat resor med min för två veckor sen. men jag har visat honom och han har svarat vi tar det ikväll eller sen eller något liknande.
så nu i sista sekund typ så ringde han sin pappa ikväll och vi har även kollat på resor. så i morgon ska vi väl boka resorna tror jag.
först ska vi kolla om vi kan få en svea vakt.
för hon kan ju inte vara själv. tyvärr så kostar det 140 kr per dygn på mossebo.
och det skulle ju bli lite dyrt om vi ska vara borta en vecka.
jag som är så hemma bekväm hur ska jag överleva i en vecka.... hi hi !


idag har vi fyllt upp vår pool. så den hinner värma upp sig lite innan barnen kommer hem. det blir ju inte att nyttja den massor i år kanske . men den får stå uppe tills det varma vädret försvinner och det blir höstigt.
alternativt att barnen inte vill bada mer.


idag när jag va och handla köpte jag rosor till min man.
för vi har idag varit gifta två månader och det ville jag uppmärksamma. !
så jag tror han blev glad.
jag har även påbörjat storstädning av badrummmet. vilket jag brukar försöka ta så ofta som möjligt.
just nu kände jag för att ta det med något nytt medel för det blir roligare att städa då. så det köpte jag idag också.
sen ikväll va vi ute hos ronny och hämtade min träningmaskin. så här ska det tränas och brännas fett. hi hi !
sen efter det stannade vi på affären och köpte morötter för det blev jag sugen på.
så i morgon blir det morötter till mells.
och så köpte jag en välling till Leo för jag tror jag behöver dryga ut amningen med det så han börjar vänja sig vid flaska och inte bara tutte.
men jag tänker ändå amma så länge det går.
max till han blir ett dock.
jag handlade även några frukostflingor som jag tänkte att jag kunde varva mina knäckemackor med. men dom dumpade jag på så det får väl bli barnens. och ändå stod det på kartongen att det inte va något socker i dom. så det va ju skitsnack då... mycket sött va de!
så tji fick jag. lika bra att jag kör med mina knäcke bröd. dessutom är det mumsigt !

i morgon vet jag inte än vad jag ska göra. men jag tror att jag ska försöka köra ett ordentligt träningspass på förmiddagen.
och om det är fint väder så blir det nog en runda ut och gå.
och kanske far vi väl in till stan eller sörping och handlar om vi inte tar det på lördag.


nu ska jag ställa mig på min träningsmaskin en stund och se hur länge jag orkar för det tar hårt...
sen ska jag hoppa i duschen och sen i sängen...
men förmodligen så kommer det ett nytt inlägg i morgon !

puss och kram och god natt !

Inga kommentarer: