söndag 16 augusti 2009

go kväll.....

va härligt det är när vi alla är hemma.
och hur lyckligt lottade är vi inte som har en stor familj.
våra barn kommer extremt bra överens och är snälla och duktiga.
och dom är snälla och respektfulla mot oss vuxna.
vi har lyckats bra med dom trots att dom är skilsmässo barn och har gått igenom en del saker. men vi har alltid gett dom trygghet här. sen om dom inte alltid haft det på det andra stället.... men vi har jobbat för att ge dom allt dom ska ha och få när det gäller kärlek och trygghet !
jag njuter verkligen av att höra dom babbla och skratta.
och jag är otroligt tacksam över att två människor har lyckats förena två familjer och ändå göra det så bra...
petri och jag är nog ganska lyckligt lottade !


Leo har pratat massor de senaste dagarna... dada da da ... pappa pappa. ajti ajti ajti. aja ja jaaa... iiiii..... mamma ma ma mmmmapa paapp... ba ba... da da !

ungefär så låter det väl. han är så underbar...
han ålar omkring på golvet och ställer sig i kryp position mer och mer.
han pratar och skriker.
han ler med hela sin kropp och sprattlar när man busar med honom. han är så underbart söt. ! är så tacksam för vår lilla kille.
och för våra tjejer. men lilleman förgyller allas vår tillvaro nu med sina nya ljud och rörelser.
igår va min syster här och hälsade på !
då hade hon med sig ett paket till sin lilla gudson.
världens minsta crocs tofflor.
sååå otroligt söta. precis lagom till Leos fötter. vi höll på att skratta ihjäl oss när han fick på sig dom och stog och stampa...
det hade nog sett ännu skojjigare ut om han hade kunnat gå...
crocsen va i alla fall väldigt goda att tugga på.
så han va tacksam till sin mosters paket !

i morgon kommer min mamma hit en sväng på eftermiddagen.
i övrigt händer det väl inte så mycket.
barnen börjar skolan och michelle åker till stan för att sova hos mamman sin första dagen . hon börjar ju på tisdag !
hoppas att det blåser mindre i morgon så att man kan ta en promenad. annars får det nog bli en skogspromenad. där blåser det nog inte lika mycket !

nu är det dags att hoppa i duschen eftersom jag tränade en kvart förut.
vet inte om jag sträckt en muskel i trakten där hjärtat sitter. för det gör så ont när jag tränat några minuter. idag tog jag astma spray för att vidga lite innan jag började men det gjorde ingen skillnad. vet inte om jag borde kolla upp det !
jag fortsätter ett par dagar till så länge det inte blir värre. jag går ju ner av att träna och då är jag ju ett steg närmre mitt delmål och mitt slutmål.
så i morgon hoppas jag på tre hg mindre !


god natt allihopa !

kram !

Inga kommentarer: