onsdag 19 augusti 2009

hej !
nu är det kväll igen.
och återigen tar jag en stund vid bloggen !
ganska skönt att summera dagen här !
idag har det faktiskt inte hänt så mycket.
Leo och jag och svea följde tjejerna till skolan.
sen fortsatte vi lite till så vi va
ute 40 minuter.
det blåste inte lika mycket idag och det va skönt.
efter promenaden ville Leo sova. så det blev en sov stund i sängen medans
jag eldade och tog en varm dusch !
mycket skönt måste jag säga !
och Leo sov ca 1,5 timmar så jag hann med att sminka mig också !

sen vaknade han och det blev fullirulle.
jag passade på att prata lite med mamma i telefonen också !
försökte återigen ge Leo lite välling i flaska men han bara total vägrar !
vatten i flaska går jätte bra !
vet inte om han tycker att välling är skitäckligt !
så det slutade med att han fick tutte i alla fall.
som alla andra gånger man försökt.
lite har han ju druckit ibland. men han gillar det ju inte !
så jag vet inte alls hur det kommer att bli den dagen jag vill sluta eller
mjölken tar slut !

i morgon ska felicia vara ledig från skolan eftersom hon ska till tandis.
hon ska laga en tand som hon har kännt lite ont i .
sen efter det ska felicia och jag och Leo strosa lite vid kanalen och köpa namnsdags present till ellen och mimmi. dom hade namnsdag igår !
sen efter det ska vi åka hem för ellen kommer hem från skolan halv två.
så dagen kommer att rulla på i morgon !
jag ska stanna förbi willys och handla lite barnmat och tvättlappar och sånt också !
för allt är slut här hemma.


nu är jag trött.
jag tränade 17 minuter på maskinen ikväll.
fasiken va den är jobbig alltså !
så idag har jag fått en del motion. det är skönt
och jag hoppas att vågen visar ett kilo mindre i morgon !
eller i alla fall ett par hg. hi hi !
jag vill ju se massa resultat av att jag rör på mig.
annars känns det så meningslöst !
jag njuter visserligen fortfarande av att jag gått ner alla graviditets kilon. och så...
så man har ju i alla fall lite att vara glad över !
men ifall jag väger 3 hg mindre i morgon så har jag bara 1,4 kilo kvar att gå ner till mitt första delmål. så jag håller tummarna.
vore bra om ni med kunde det !


nu ska jag krypa ner och sova lite !
och hoppas på att mina killar sover lugnt bredvid mig i sängen !

natti natti !

kram !


2 kommentarer:

Anneli sa...

Har du provat att ge modersmjölkersättning på flaska eller bara välling? Tänkte om det kunde va lättare för honom att börja med mjölk och sen gå över till välling?

elin669 sa...

jag har prövat med ersättning också.... men det gick inte heller. han gillar bara mammas mjölk... funderar lite på youghurt nu får se om det kanske kan gå... eller filmjölk.