söndag 16 augusti 2009

vad är det för storm???

man undrar ju om det är hösten som har kommit?
blåser ju storm ute !
inget skönt alls.
idag har jag en hemsk magverk. vet inte varför men ont som satan gör det !
i natt har leo varit vaken mellan halv tre och fyra.
jag va jätte trött så jag ville bara sova. men efter att ha försökt en längre stund gav jag upp och vi gick ner till tv rummet så fick han leka av sig ! det är oftast det enda sättet när det blir så där !
jag hade ju hoppats på en lugn skön natt och få sova ut... men icke....
när jag va uppe med leo så åkte tv på och jag såg en film om john wayne gacy.( stavas säkert inte så)han som mördade 38 unga män i usa under typ 70 talet tror jag. han va clown.
va väldigt bra film. jagh ar ju sett dokumentärer om honom. så det va lite skoj att se filmen. och den va inte läskig utan mer berättande.

just nu sover leo. och jag har kastat in en köttfärslimpa i ugnen.
det va ett tag sen vi hade det så jag tyckte det va dags.
mumsigt är det och den här gången blev det med bacon i .
igår åt vi entricote potatis och bearnese sås.
det va gott. lite lyxigt...
min mage kanske inte tålde lyxigt kött eftersom jag har så ont i magen idag !
igår kväll städade petri källaren och jag la leo och sen efter det tränade jag. 20 minuter på maskinen. hemskt jobbigt !
idag hade jag gått ner några hg till.
och nu har jag satt upp ett nytt mål.
det är alltid bra att ha mål, tyvär har jag inte lycktas med de senaste målen jag har satt så jag hoppas att jag gör det med detta mål.
jag har bestämt att jag ska väga under 80 kilo den 19 september på min två års dag efter operationen. då innebär det att jag inte tillhör fetma gruppen längre enligt bmi beräkningarna. utan då är jag ju bara överviktig!
jag undrar vem det är som sköter who(världshälso organisationen) för dom måtten dom mäter med så ska min normal vikt vara 54 kilo.
eh..... omöjligt... och det vill jag inte heller. jag vill ligga mellan 60 och 70 när jag är klar !
någongång i framtiden !
just nu vill jag bara nå mitt delmål.
sen får man sätta upp ett nytt !


i morgon börjar skolan för felicia och ellen.
och på tisdag börjar michelle.
på torsdag är det dags för tandläkaren för felicia
och på måndag nästa vecka är det dags för ellen att sövas ner för hon ska till tandläkaren !
tror egentligen att hon skulle klara det utan att bli sövd. men den tandläkaren hon va oss kunde inte få henne lugn och lita på henne så det fick bli vrinnevi och sövning !
inget bra alls. ! jag tycker inte man ska söva ner barn i onödan !


nej... nu ska jag fortsätta med annat...
men jag kanske skriver i morgon igen !
eller ikväll !

kram !

Inga kommentarer: