lördag 22 augusti 2009

augusti festen !

jag vet inte om jag ska tycka att det är så där överdrivet roligt att gå och kolla i marknads stånd med barnvagn... hi hi . svårt som tusan att ta sig fram !
och det verkar som om folk runt 50 har väldigt svårt att se barnvagnar...
jag vet inte om det är ögonfel, ignorans, eller avundsjuka.
men förbannat irreterande, till och med ungdomarna. som alla för övrigt kastar skit på .
tar mer hänsyn till bebisar och barnvagn än dom runt 50.
till och med när jag bar Leo på armen va det folk som gick rakt på mig.
skulle kunnat spöa skiten ur vissa av dom, jag blev så irreterad.
men men. så är det väl och kommer alltid att vara !

i övrigt så tyckte jag väl inte att marknaden va så mycket att ha.
men å andra sidan så hade vi ont om pengar och åkte mest in för
barnens skull.dom fick hundra kronor var och dom förvaltade dom väldigt väl.
jag är faktiskt stolt över dom.
dom tjatar inte om mer pengar och dom förstår när vi ger dom en slant att det är upp till dom vad man köper. tycker ingen av dom gjorde fel. blev lite remmar och munkar och en karusell.
michelle köpte en drömfångare. en blå.
så alla va nöjda och glada.
jag själv köpte två remmar och delade med barnen och petri.
och så köpte vi varsin kaffe och munk, jag klarade av halva munken sen fick petri resten.
vi stannade också vid herbalifes stånd och dom hade bodyscanning. så det gjorde vi !
man kunde se vilken ålder ens kropp kände sig som bland annat !
så både petri och jag gjorde det !
jag blev 43 år och petri blev 50.
sen fick man också veta hur många % fett man hade på kroppen, jag hade 23% och jag hade 61 kilo muskler och allt annat som bukfett och minreler och vatten och sånt va perfekt.
det enda va att jag vägde några kilo för mycket.
som att jag inte redan visste det ?
hi hi ! det som va skoj att se va att jag hade en förbränning på ca 1000 caolier om dagen. petri hade nästan 2000 om man inte gjorde något alls ... under en hel dag.
så om jag hade haft petris förbränning och viktopererad så skulle jag försvinna.
hi hi... alltid skoj att titta på såna där saker. även om jag inte tar det på helt allvar.

i övrigt så gick dagen väldigt fort. så vi hann inte med så mycket annat.
petri har lagat eu moppen ikväll för att kunna använda den till jobbet nästa vecka.
och barnen har lekt...
nu sover de tre yngsta och petri är på gång att bli färdig... jag ska hoppa in i duschen och sen ska jag nog se lite tv i sängen för att somna. !

i morgon tror jaginte att jag ska göra så där jätte mycket!
vi får se...
idag visade vågen 82,3 kilo. så det minksar lite hela tiden. men i morgon kommer det visa lite mer efter som jag inte rört mig alls mycket idag. en halvtimmas promenad med svea och lite på stan... annars inget !


skriver förmodligen i morgon igen !

natti natti !

Inga kommentarer: