söndag 19 september 2010

dagarna rusar fram!

ja, man kan knappt tro att det redan har gått mer än en vecka sen Nikita kom till världen ! dagarna bara drar iväg och jag hinner bara med att göra allt som Leo och Nikita behöver.
jag undrar hur det blir när petri börjar jobba igen då jag inte kan överlåta något på honom. nu kan han ju ta lite i alla fall. även om både Leo och Nikita är väldigt beroende av mig !
Leo markerar att han har behov av mig allra mest när han är trött. så han och jag myser vid alla sov stunder.
då får ju vi en stund bara han och jag !

igår kväll badade Nikita för första gången. hon flagar så dant i huden så hon behövde ett bad med badolja.
och hon verkade tycka att det va riktigt skönt. igår va mamma och ronny här och hälsade på på förmiddagen. sen följde vi med ut till ronny och barnen lekte och matade kossorna med äpplen och så fikade vi. svea fick springa runt och rasta av sig också ! det va skönt trots att det regnade i mellan åt.
sen på kvällen friterade vi kött och gjorde lite kina inspirerad mat och mysade hela familjen. och sen kom kim och kim och fikade. så igår va en full fart dag. men en väldigt trevlig sån !

idag ska vi nog gå och rösta, om vädret blir bättre så kanske vi tar en promenad till vallokalen ! annars får det väl bli en åktur dit.
se tror jag att jag ska kolla om vi ska ha spjälsängen här nere i stället för häng vaggan. hon har ju hittills bara legat i jämter mig. så jag vet inte hur jag vill att hon ska ligga. men vi får fundera ! det är svårt !

nej... nu ska jag gå upp och duscha.....

men jag skriver snart igen !!


kram kram !

Inga kommentarer: