måndag 20 september 2010

idag ska vi till stan !

ja idag bär det av på en liten tripp dels till norrköping och dels till söderköping. först ska vi vara i sörping på bvc kl tio och sen åker vi till stan och kollar skor till tjejerna. dom behöver snygga höstskor.
Leo hittade vi tennisskor till igår då vi va till gusums ladan en sväng och kikade på deras rea. vi hittade bara skor till Leo. i övrigt va de inget att ha !
jag kollar kläder på tradera till Leo nu också eftersom han vuxit en hel del !


så det blir spännande att se om Nikita har vuxit något sen hon föddes.
när vi skrevs ut från sjukan hade hon gått ner till 2700 från 2935. så kanske har hon kommit upp över 3000 nu.... hon äter i alla fall bra och sover bra !
hur lugn som helst. ställer inga större krav än så länge.

Leo är mitt inne i någon slags trots ålder som förmodligen förstärks av alla förändringar sen Nikita kom till världen.
även om jag försöker prioritera Leo massor så känns det inte riktigt som man räcker till alla gånger.
han blir lätt arg och han testar mitt tålamod hela tiden.
sparkar mig när jag ska byta blöja, pillar på allt som går att pilla på. klättra på allt, säga nej till allt. och alltid göra motsatsen till det han får göra.
sen rätt som det är får man en puss eller en kram och en massa gos och han är hur lugn som helst. och då tror man att allt ska bli som vanligt igen...
men han är inne i trots och de får vi försöka hanskas med.
jag tror att det är viktigt för honom att komma ut i friska luften och röra på sig !
han behöver nog en massa stimulans och nya intryck.
i går natt sov han ju jätte dåligt och det gjorde Nikita också tack vare det.
men i natt har jag fått sova hela natten i min säng.
jag har inte sovit i min egen säng sen innan förlossningen.
så det va en underbar känsla måste jag säga.
nikita ligger i spjälsängen precis tätt intill min säng så jag kan ha en hand vid henne och Leo ligger i vår säng än så länge.
så jag kan hålla om honom också. och Petri och jag på varsin kant.
fullt i sängen. men ändå precis det våra barn behöver just nu !
jag hoppas att vi hittar ett bra sett att ta oss igenom denna trots. så att den blir kortvarig... för hur orkar man annars ?



jag går sakta men säkert neråt i vikt.
har gått ner till 96 nu.
så 16 kilo kvar till det minsta jag vägt och 21 kilo kvar till mitt mål.
det låter inte sååå mycket. men jag vet ju hur jobbigt det är att ta sig dit.
så direkt när jag får träna ska jag igång.
härligt !
det blev just inte någon prommenad igår. utan vi va till tippen med en massa saker. skräp som legat ute.
så nu är det fint där ute. eller skapligt i alla fall.
på morgonen damsög jag och torkade golven ochplockade i ordning och fixade Nikitas säng och Leos säng.
plockade i ordning på allt och gjorde fint.
så jag fick ju lite motion där.
plus att när man har en Leo som är aktiv så sitter man sällan still...


nu ska jag sätta fart så att vi kommer iväg i tid.
ska ju fixa till barnen och alla saker som ska med.
och hinna dricka lite kaffe också !

jag kanske skriver senare om tiden finns för det !
annars blir det en annan dag !

puss och kram på er !

Inga kommentarer: