söndag 19 september 2010

en sömnlös natt !

ja det blev det i natt. av någon anledning har Leo inte funnit ro alls under natten.
han har bråkat och sparkats och snurrat och varit arg.
nu på morgonen är han återigen den lilla solstråle som han alltsom oftast är.
så jag vet inte vad det va som va fel under natten....
jobbigt har det varit i alla fall. eftersom jag redan är ganska trött och sover ganska dåligt så blir det tungt med en hel natt utan sömn.
så vi får se hur denna dagen ter sig.

igår gick Petri och jag ut och gick med Leo och Nikita.
först till lekparken och sen till affären.
det va super skönt väder på eftermiddagen solen va så skön.
och båda barnen uppskattade den lilla promenaden och jag med måste jag säga.
jag vill ju få kilona att börja rasa nu så då måste jag komma i gång med promenader och motion. jag vet inte hur länge jag måste vänta innan jag får börja träna. men jag är bra sugen på att ta hem min cross trainer och sätta fart. även komma igång på x-boxet eller Wii spelet. så man får tillbaka konditionen och rasar i vikt...
jag ska ju ner till 75 kilo innan mars. men jag skulle uppskatta om jag kunde gå ner till ca 80 innan jul. just nu väger jag 97 kg. så jag har gått ner från 102 till 97 nu sen Nikita kom till världen. och jag hatar verkligen den siffran. jag vill inte väga över 90. jag är visserligen glad att jag bara vägde tre siffrigt ett par veckor under graviditeten. men nu ska jag ner så mycket som möjligt.
och jag ska komma i mina gamla byxor i strl 42 så snart som möjligt. jag har ju knappt inga kläder att ha på mig nu. alla gravidkläder har jag nästan sålt av med och alla kläder jag hade innan är för små. så jag har två par byxor och en himla massa tröjjor för dom kan jag ha !


friskis och svettis är ju vad jag vill komma igång med två kvällar i veckan och petri har lovat att han ska ha de små.
felicia och ellen ska få börja på friskis dom också så har dom också en sysselsättning och en bra motionsform. kim ville ju eventuellt också följa med och min syster och hennes dotter. så vi blir ju ett gäng !


nu ska jag ge min lilla kille frukost och sen ska jag börja fixa till sovrummet. vi ska ändra läge på två sängar..... spjälsängen och Leos säng. och skötbordet ska vi sälja och skaffa ett sånt där man hänger på väggen i stället så sparar vi utrymme.



jag skriver snart igen och lägger ut bilder. har tagit en massa promenad bilder och annat mys. så ska uppdatera med bilder så snart jag hinner med det !

ha en toppen dag !

puss och kram på er !

Inga kommentarer: