onsdag 22 september 2010

onsdag......

ja onsdagen gick ju smärtfritt.
har just inte gjort något egentligen.
jag skulle göra massor hade jag tänkt.
men så blev de inte . har tvättat två maskiner tvätt.
och plockat i ordning lite överallt i huset.
madde kom hit och fikade och hämtade pengar för kläderna jag köpte av henne.
och pratade lite om allt möjligt !

sen åkte petri och jag och köpte ett vägg skötbord av felicia och ellens klasskamrats mamma som hade ett för två hundra kr.
så nu kan jag sälja det skötbordet jag har.
egentligen vill jag inte det för det funkar otroligt bra. men vi har ju inte platsen för det !
och vihar ju alltid behov av lite pengar. så om någon behöver så säg till.
jag ska även sälja en tyg vagga som man hänger i taket.
jätte fin. men jag hittade inget bra ställe för den så det fick bli spjälsäng till Nikita trots allt.
hon har sovit till och från i spjälsängen nu två nätter.
och det funkar bra.
Leo har varit lugnare i sitt humör de två sista dagarna även om han testar mest hela tiden men han har varit gladare och gosigare. så det känns skönt !
i morgon tänkte jag att vi ska gå till lekparken i fall det är fint väder.
har även funderat lite på om vi skulle försöka gå till öppna förskolan /kyrkan på torsdagar. men jag gillar ju inte sammankomster på sånt sätt och blir blyg så jag vet inte om jag ska dit.
men det kanske vore bra för Leos skull.

på bvc sa sköterskan att ju konsekventare man orkar vara mot sitt barn under trots perioderna desto kortare blir dessa perioder.
så jag försöker på de sättet nu.
konsekvent och lugn.
jag tror han behöver det !
ibland känner man sig som en jätte dålig mamma under trotsåldrarna. det är väl det som är jobbigast med dessa perioder.
inget jobb i världen är så svårt som att bli mamma.
men man klarar det ju bra för det mesta !
men hur vet man om man gör rätt eller fel?
hur vet man att det man gör är rätt för just de barnet. och hur vet man att det barnet kommer växa upp och bli en bra och snäll vuxen!?
det är så svårt att analysera sig själv och komma fram till bra svar !


nej... nu ska jag försöka få i mig den här mackan som jag suttit och försökt med ett bra tag...
sen ska jag rensa i bebislådorna på ljusblå kläder. för dom kan jag ju packa ner i kartong och lägga upp på vinden ett tag!
eller ge bort eller sälja. så det blir väl tre olika högar.
sen ska alla tjejkläder in i lådorna.
Leos kläder har jag redan rensat och mina med. och tjejerna rensade sina själva. så dom ska jag bara gå igenom för att se om det finns någe man kan sälja eller ge bort.


ha en bra kväll alla. !

kram på er !


Inga kommentarer: