lördag 16 februari 2008

lördag morgon!

god morgon god morgon ! helt underbart att få ta sov morgon i mellan åt, ja sov till halv tio. jätte skönt... det behövde nog jag. sen upp och hoppa för då är jag ju jätte hungrig när jag vaknar, det sista jag åt i går va en clementin hos eva vid 20 tiden så nog va jag hungrig... nu har jag precis ätit lite frukost och tagit min morgon kopp med kaffe, sitter och funderar på om jag ska gå ut och gå en långis med vovvarna och försöka få med mig petri också. det skulle va mysigt... men det är ju hiskligt kallt ute. igår kväll va det elva minus, rena rama vargavintern. fniss. men solen är ju framme i alla fall och det är huvudsaken. jätte fint ser det ut... får tjata lite på han så kanske han kommer med.

igår va jag som sagt inne i stan och lämnade barnen till lena och felicia till hasse i sörping, sen åkte jag till min vän Eva och åt middag med henne och pratade kärleksproblem och annat skojjigt. fniss! det va trevligt, tyvär skulle hon jobba på natten så jag åkte från stan vid halv nio. lite synd.... men det blir ju fler gånger...

idag har vågen pekat mer neråt, så jag väger 98,7kg med andra ord har jag gått ner 39 kilo nu...nu har jag bara 33 kg kvar att gå ner fan va skönt det känns. jag bara önskar att jag kan nå mitt mål i sommar. och att jag ska kunna känna mig smal. för än så länge har inte hjärnan hunnit koppla, så jag tycker inte ens att det syns ibland. och det är lite jobbigt... man blir visst lite knäpp också ! skratt.... mina byxor är för stora allihopa. och mina bh:ar är för stora. och det är ju märkligt att tuttarna försvinner så himla fort. så nu är dom små, men det är ju det jag vill, jag vill ju inte ha stora bröst, lagom är bäst.
jag har även flera tröjjor som är tok stora, så nog märks det att jag gått ner, men på något lustigt sätt så vill väl inte hjärnan förstå det, eller något, jag vet inte....

det fjärde mars ska jag på återbesök hos min sjuksköterska på kirurgen i Norrköping. det blir kul att se om hon tycker att det är en bra viktnedgång eller så. det blir också skönt att få ta blodprover och se så att allt är bra i kroppen, för det är ju sånt man aldrig kan veta till 100%själv. och det är ju trots allt bara fem månader sen operation. och kroppen är ju som den är, allt konstigt kan hända i den....

idag ska jag njuta av värdret och jag ska städa lite, borsta mina hundar och så... annars ska jag nog inte göra så mycket, jag kanske åker ner till kristin en sväng ikväll. men det vet jag inte. dom ska ju ha maskerad fest, och det vet jag inte om jag vill delta i. fniss!

jag skriver mer senare och berättar hur dagen blev.

puss och kram och på återseende !

Inga kommentarer: