onsdag 13 februari 2008

onsdagens äventyr!!!

så där ja, nu är det onsdag kväll och livet känns väl lite lättare. om min kropp har kommit i ordning så innebär det att mins mens ska komma i morgon. men det vet man ju inte. så jag har inte så höga förväntningar.....

idag mår jag skapligt, eller jag har varit deppig större delen av dagen men det känns lite lättare nu. i morse åkte jag till valdemarsvik och gick en långprommenad med min vän kristin och min vovvar. behövde träffa någon kompis och få prata och bara njuta av den underbara solen som va upp idag... vi gick ca 3 km. sen åkte jag hem och duschade och städade.
och sen tränade jag 50 minuter på x-boxet kände att jag behövde det. jag har haft sån rastlöshet och ångest för att jag inte tränat varken måndag eller tisdag. så idag har jag kört lite mer rejält. det va skönt....

nu sitter jag här vid datan och väntar på att petri ska komma så att vi kan åka och rasta hundarna. dom vill nog det också. sen är det läggdags för barnen och sen går kvällen sin gilla gång. som alltid. ska försöka lägga mig tidigare ikväll så kanske jag känner mig piggar i morgon. då ska barnen på gympa och dans och jag ska på friskis och svettis med Malin och syrran. det ska bli såååå skönt att få hoppa loss. och i morgon hoppas jag att vågen har rört sig lite neråt, för nu tröttnar jag snart på att den står still. det längsta den stått still förut är 6 dagar. så nu börjar det bli jobbigt, skulle va hemskt om jag hamnat på en platå... fy... det vill jag inte ! då kan man ju stå still jätte lääänge ! det är min mardröm. om jag bara går ner 1 kg i veckan fram till juni så väger jag 17 kg mindre än nu och då skulle jag i så fall va nere på 82 kg. och de skulle kännas skönt. och då i den takten skulle jag nå min mål vikt i november. vilket är lång tid. men allt har ju sin tid. och dom säger ju att det ska ta ca ett år att nå sin mål vikt....

snart är jag nog där ! *ler* längtar så det knakar !

nu ska jag ut och gå med vovvarna !

kram och på återseende !
puusss !

i morgon är det alla hjärtans dag !!!

Inga kommentarer: