lördag 16 februari 2008

lördagar !

så nu är det lördag kväll. eller natt klockan är kvart över tolv och jag ska gå och lägga mig strax....
idag har vi haft en helt ok dag, väldigt lugn dock. vi har i princip inte gjort något...
vi va i viken och släppte hundarna och petri och hans kompis tony köpte varsin pizza. jag har typ inte gjort något alls idag slappat och tagit de lugnt. har varit lite deppig tack vare att jag tappar så mycket hår. jag tycker det ser så tunt och trist ut... kanske till och med kommer bli flintskallig på kuppen.... men det hoppas jag inte....
håravfall är en vanlig biverkning av snabb viktnedgång och minskat näringsintag. och eftersom jag äter så lite så får jag ju inte i mig allt så att kroppen tar ju allt den behöver för andra saker... håret är ju inte så viktigt. inte för kroppen men för psyket. jag mår inte så bra tack vare de. känns inte alls roligt. men viktnedgången är värd det. för dte kommer ju tillbaka sen när kroppen stabiliserat sig...

jag har plockat mina ögonbryn och gjort dom fina idag. det va skönt. jag tänka jag skulle ha gjort en ansikts mask men jag orkade inte de sen.

dagen har gått sin gilla gång. nu är jag hiskligt trött. ska försöka somna nu direkt så jag får ett par timmars sömn innan det är dags att gå upp. vill juinte och kan inte sova så länge på morgonen längre. efter operation. blir så himla hungrig på morgonen !
jag hoppas att vågen visar neråt i morgon också. skulle va så skoj att gå ner 40 innan min födelse dag. men det är ju bara ett par dagar kvar så jag kanske inte hinner det.... men det skulle va skoj. ännu mer skoj skulle det vara att ha gått ner 43 kg innan jag ska på återbesöket den 4 mars, eller lite till helst. men det går som det går... man ska inte kräva för mycket. kroppen måste ju orka det också !

i morgon ska jag till friskis och svettis och då ska barnen få följa med och kolla vad vi gör där.... ska bli skönt att få träna där. jag ska försöka hålla mig till att träna på friksis minst två av dom tre passen men jag hoppas att jag kan få ihop tre pass vissa veckor... men det kostar ju att åka dit också. bensinen är ju inte billig idag. fy.....


jag kanske åker till badhuset innan. men det vet jag inte än. men det skulle vara skönt... och petri ska vara hos tony och hjälpa honom så jag behöver ju inte sitta hemma själv och uggla. bättre kanske att åka med eva till badhuset. men jag vet inte jag ska fundera tills i morgon bitti.... kanske blir för tufft att först motions simma och sen åka och träna på kvällen. nja, det lutar nog åt att jag går en långis på morgonen och sen städar i ordning huset under dagen så det är fint tills barnen kommer hem...

nu ska jag sova. men jag skriver mer i morgon !

puss och kram och på återseende !!!

2 kommentarer:

Malin sa...

Underbara Elin!!! FÖrstår vad du känner med håravfallet! Jag tappar ju själv en massa jag ser ut som om jag har kontakt med mars!!!
Underbart med att köra friskis ikväll!!!! Denna vecka som kommer kan jag träna alla 3 passen!!! UNDERBART eller hur!!! Vi ses i kväll. Kram

Anonym sa...

Grattis till att ha gått ner 39 kg nu, skitbra och duktig är du.
Förstår oxå hur du känner med håret jag tappar oxå en hel del pga. sjukdomen jag har.
Kraam i massor vännen