söndag 4 maj 2008

frisk luft och motion!

go kväll !
nu har jag i alla fall fått en ordentlig dos med frisk luft och lite motion också. idag åkte vi ut till min mammas kompis Ronny och fikade och barnen lekte i hans gamla lada. dom byggde café av gamla kartonger och hade skoj. och så va dom nere vid bäcken och kollade. det är så mysigt där ute. lugn och ro inte ett hus i närheten och man hör inte en enda bil. så skönt...

så vi va där i tre timmar tror jag, vi drack kaffe och pratade skit och så sprang alla fyra hundarna lösa och barnen lekte, och vi fick vår nya brevlåda. jätte fin ! så den ska sättas upp i morgon ! jag ska visa bild här på bloggen sen !

sen efter vi kom hem från Ronny hann jag lagom slänga i mig lite mat och sen va de dags att ge sig av till friskis, syrran och jag skulle dit. så skönt att få komma i väg och träna, tyvär så va de ju seija, men en mjukstart så här efter två veckor funkar !
när jag kom hem va de läggdags för barnen och sen tog jag vovvarna och gick en liten prommenad. det va så skönt ute, och så passade vi på att titta på en elg som va ute på gärdet här borta och mumsade gräs. dom är så otroligt häftiga, det är nog det djur jag finner mest spektakulert och vackert i dom svenska skogarna, så synd att en del måste skjuta dom ! men jag förstår ju att man måste det, men jag tycker det är synd i alla fall. just nu har vi väldigt gott om elg här i våra skogar, tre på samma gärde är inte ovanligt. och det är så kul att se dom, och dom är inte förskräckligt skygga heller. jag njuter av att spana på dom. vovvarna kände lukten mycket efter mig och då hade elgen lunkat upp till skogen för den kände lukten av oss långt innan, menjag hann titta på den en bra stund... skulle haft kameran med mig !!

nu ska jag sova, för nu är jag trött och i morgon är det ju skola för två av barnen, felicia får vänta i alla fall en dag till, sen får jag prata med hennes lärare och ta beslut efter det.
hon är ju fortfarande lite yr och tappar lite saker och vinglar till och snubblar i mellan åt, men det är stor skillnad på bara ett par dagar, så på bättrings vägen är hon helt klart. och hon vill inte va hemma längre! hon tycker nog att jag är lite taskig....men det ärju det vi är till för ! *ler*

jag skriver mer i morgon igen, och nu när jag kommit igång med träningen igen så hoppas jag att vikten börjar röra sig också !

puss och god natt !

2 kommentarer:

Malin sa...

Hejsan!
Skönt att Felica börjar bli bättre.
Imorgon tänkte jag åka på friskis...om jag får följa med er om ni ska åka? Nu ska jag äta min frulle och sen bege mig till jobbet.
Kram Malin

Anonym sa...

Hej!
Har läst lite i din blogg. Visste inte att det fanns friskis i gusum eller åker du till norrköping? Funderar på att börja träna men vet ej vad som finns i valdemarsviks kommun. Tacksam för svar.