onsdag 7 maj 2008

känns i kroppen !

nu känns det verkligen i kroppen att det är sommar ute... trots att jag lider av en konstant trötthet just nu, men man känner sig glad, och det där lilla sommar pirret och leendet på läpparna finns där. så himla skönt.
idag ska jag fortsätta klippa gräset! och så ska jag plantera en buske. vet ej om jag ska plantera om de andra också, så att häcken blir tjockare. vi får se. det är ju sååå trist att gräva.

vi började sätta upp brevlådan igår, men vi blev inte klara så vi får väl ta det sista idag! den kommer att bli så fin vår nya brevlåda. mycket roligare att ha en personlig brevlåda som ingen annan har likadan.
jag ska även ta och plocka i ordning ute under trappan och runt om på tomten idag! nu vill jag ha ordning, skulle vilja köpa färg och fixa dörren och trappan också. ska man göra det så ska man ju göra det nu! så jag får väl prata med petri och se vad han tycker om saken! men det blir ju inte idag, det blir i så fall i helgen !

alldeles strax nu ska jag skjutsa barnen till skolan, dom sitter helt färdiga i lugn och ro vid tv just nu ! så skönt att dom får en stund på morgonen att ta det lugnt på !
sen när jag lämnat dom, ska jag ta en morgon macka och sen prommenad med vovvarna, sen ska jag ta gräsmattan, så jag har i alla fall lite saker planerade idag ! ikväll är det friskis igen. jag vet inte vem som är instruktör. så det blir lite av en överaskning. fniss.

vi får hoppas att den dagen blir kanon för allihopa ! nu ska jag sätta fart ! men jag kanske skriver mer senare !

puss gulligull !

1 kommentar:

Malin sa...

Hej!
Ha det så roligt med gräsmattan;) Vi ses ikväll för att svettas tillsamans! Kram på dig!!!