måndag 27 oktober 2008

......................................................................................

goder afton !
nu är det kväll och mörkt som attan ute...
så nu märks det att man ställt om klockan lite.
hösten ,vintern är här nu, det är höstlov och både jag och barnen njuter.
trots att dom måste hjälpa till att fixa med rumme, men det blir ju bra i slutändan
det är ju huvudsaken.
idag har vi tömt hallen på övervåningen så vi har varit på tippen och kastat en massa saker och mer lär det väl bli. så skönt att passa på och rensa. i morgon blir det förmodligen att tömma michelles rum. det är ju en hel del saker där inne. och när det är tomt är det dags att börja flytta felicia och ellen ut från petris och mitt blivande sov rum. tror vi kommer bli klara denna vecka. dom är så duktiga på att hjälpa till alla tre.
dom längtar nog efter sina nya rum. få fixa mysigt och fint där inne !

jag längtar också efter att få ett större sov rum och kunna fixa till med bebis sakerna och allt så att alla saker har sin egen plats och det finns utrymme.
just nu går jag bara omkring och flyttar på sakerna från rum till rum.... och det är ju lite jobbigt.
jag ska fota före och efter bilder så att ni får se hur våra rum blir.
ellen och felicias rum är dom ända rummen som får behålla sina nuvarande tapeter eftersom barnen förmodligen kommer vilja måla om inom ett par år i alla fall och man vet ju heller inte hur rummen kommer att vara då. dom växer ju barnen.... michelles rum ska bli bruna väggar i och vårt rum ska bli grå väggar med en lila fondvägg... tror det blir väldigt snyggt!
ska försöka fixa så vi alla får det mysigt i våra rum. min ork är lite lägre än vanligt just nu och man är ju inte direkt smidig med världens mage framför sig ! även om den inte är stor så blir det mer och mer otympligt ! plus att med tanke på alla sammandragningar så ska jag kanske ta det lite lugnt i mellan åt också ! jag vill helst föda efter nyåret !


nu ska vi snart rasta vovvarna och sen ska jag nog plocka lite i datarummet... det finns ju en hel del att packa här också.... det finns det visst överallt och jag bär hellre sakerna i kartonger än en sak i taget upp... eller jag bär väl inte så mycket... men dom som bär. fniss!

jag kanske lägger in lite fler foton senare, annars blir det i morgon !
hoppas att ni får en skön måndag kväll...

kram !

Inga kommentarer: