lördag 1 november 2008

mycket att göra....

jaa, det har varit en hel del att göra och jag har inte hunnit med bloggen, vilket är trist. jag brukar ju försöka skriva varje dag. men jag har inte suttit alls vid datan de senaste dagarna....
det har varit en hel del att göra med våra rum, bytena av rummen. men nu är i alla fall felicia och ellen på plats och det börjar bli ordning i deras rum, dom har båda fått nya skrivbord. michelle lever just nu i datarummet i en ganska rörig omgivning. hon har grymt tålamod för att få sitt egna rum.
petri och jag har landat i vårt rum och jag har målat lila i hela rummet och det börjar bli lite ordning, men vi ska ta upp allt som är i datarummet till vårtsov rum och hallen på övervåningen för att få in michelle i sitt hörn, så det kommer att vara rörigt ett tag till.
jag ska ta bilder men just nu ligger batterierna till kameran på laddning. så just nu kan jag inte fota.
men vi fortsätter renoveringen ett tag till. men jag hoppas att det snart är över, för det är jobbigt, och allra helst eftersom jag har lilla magen i vägen, och blir ganska lätt trött. barnen har varit otroligt duktiga, inget gnäll och bråk, utan hjälpt till med allt jag bett dom om. underbara ungar !

igår va vi på halloween fest hos syrran, hon hade gjort spökbakelser och mys för barnen, jätte fint va det. och barnen va utklädda till häxor och annat. både ronja timothy, chris och kim och felicia och ellen va där. och allihopa höll sams och hade skoj ! vi vuxna fikade medans dom gick runt och spökade. vi åkte hem halv fyra för att hämta petri vid fyra. barnen fortsatte att gå en runda här i gusum till några vi känner och busade för dom också. sen köpte vi pizza och hade pizza fest på kvällen.
det va skönt. alla var nöjda och glada till och med våra hundar. som fick smaka lite pizza.

efter pizzan badade små tjejerna och jag fick för mig att måla en hylla till vårt sov rum och göra i ordning ett tv hörn. det blev fint. så jag är nöjd med den hyllan. jag skulle vilja ha en bård eller något på vår vägg, men jag har inte kommit på vad som passar än ! så det får vänta. idag fortsätter vi väl lite smått med våra rum. barnen ska damma och ställa i ordning på prydnads sakerna i prydnadshyllan och rensa på sina papper i lådorna. jag ska försöka fixa i ordning en massa annat. petri ska väl hålla på i källaren kan jag tro. han börjar ju jobba i morgon kväll igen. trist. men så är det ju ! och på måndag morgon är det skoldags för alla tre tjejerna. så då blir jag ensam på dagarna med mina vovvar.....

min gamla vän tina har varit på besök här i gusum iveckan. men vi hann tyvär inte med att ses. det va synd... men det är bara fem år sen sist.. ha ha ! vi ses nog snart hoppas jag ! kul att vi pratar i telefonen ofta i alla fall !

nu har jag ätit frukost medans jag skrivit detta, så nu ska jag dricka lite kaffe och kolla runt lite på internet innan jag sätter fart med allt annat.
jag hoppas att dagen blir bra. jag räknar med att våran kommer bli det, solen skiner fast det är frost och kallt...

kram på er !

Inga kommentarer: