tisdag 28 oktober 2008

vilken röra!

jaa, nu kan jag säga att hela huset är lite upp och ner vänt. alla saker är lite överallt och jag tror faktiskt inte att någon vet var deras saker egentligen är....
men det löser sig nog sen, alla har ju varsina hörn där deras kartonger står sen är ju frågan var just en liten sak ligger... men huvudsaken är att alla vet någorlunda.
vi håller alltså på och tömmer barnens rum så att dom kan byta rum med varandra. så nu är nästan alla tre sov rummen på övervåningen tomma. och halva datarummet här nere är packat. så i morgon kan jag nog börja måla vårt sov rum... det ska bli riktigt skoj.
tre gråa väggar och en lila. det blir kanon. behöver nog inte ens grunda eftersom jag målade ljusrosa ganska nyligen. bara spackla igen några hål och så börja ! sen är det ju bara börja fixa i ordning rummen där uppe för att sen kunna börja måla michelles rum här nere..... det är mycket jobb. och jag är ganska trött nu när man har hållt på hela dagen. men barnen har varit jätte duktiga och hjälpt till.
felicia och ellen ville åka till badhuset eftersom det är tjejbad idag, men det ville inte michelle så små damerna är i väg och badar nu och petri är på väg hem från jobbet !
och jag bloggar och lagar mat samtidigt.... jag är ju kvinna! fniss!

jag har stått stilla i vikt i en månad vad nu det beror på? inte för att jag klagar, för jag va rädd att gå upp för mycket under graviditeten, men hittills har jag bara gått upp 9 kilo, vilket jag tycker är bra. känns inte så där jätte mycket.
jag ska till barnmorskan den 4 november på rutin koll och då hoppas jag att jag fortfarande står stilla i vikt. sen ska vi på tillväxtultrat den 11 november, det ser jag fram i mot. ska bli så skoj att petri får se sin lilla bebbeli....
idag har det varit fart när jag suttit stilla och annars har det varit ganska lugnt. men det är ju så det ska vara.
i natt va det fart på den lilla, till och med så jag vaknade av det ! jag längtar så himla mycket till att få göra i ordning bebis hörnet i rummet. ska bli så skoj !!!
i morgon kanske mamma skulle komma ner och hjälpa mig, så då kanske hon har någon rolig idé vad man kan göra i rummet för att pigga upp det lite.....

jag ska fota lite på röran sen så att ni får se lite före bilder på kaoset.... och sen fota efter sen när man gjort fint, så får vi se vad ni tycker.....
jag är ju inte jätte duktig på inredning kanske men lite koll har jag nog.... i alla fall lite!
skulle va skoj att ha råd och köpa nya gardiner till alla... men tyvär så får det bli lite huller om buller..... kanske har råd till två rum denna månaden och resten nästa ! och nya krukväxter skulle också va skoj. men det får bli senare.....


nej nu ska jag fortsätta med maten. men jag kanske skriver mer senare !

puss på er !

hej svejs !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej hej.. det låter skoj o göra om lite hemma... :) Det finns jätte snygga gardiner här upp på Dollar store, synd bara att det inte finns bilder på nätet på dem. I så fall hade jag kunnat köpa o skicka till dig. De kostar bara 50 kr för två st. Det är panellängder. Kram kram

Anonym sa...

Hej hej.. det låter skoj o göra om lite hemma... :) Det finns jätte snygga gardiner här upp på Dollar store, synd bara att det inte finns bilder på nätet på dem. I så fall hade jag kunnat köpa o skicka till dig. De kostar bara 50 kr för två st. Det är panellängder. Kram kram