onsdag 29 oktober 2008

en kylig morgon !


min kalla enbuske på baksidan


en kylig morgon här i gusum. ett par minus och jag känner att kylan kommer in också.
jag måste nog ta och elda snart. frosten ligger på gräset och fönstret på bilen så man verkligen ser hur kallt det är. burr, jag som avskyr kyla.
min kalla bil

just nu sitter jag och äter frukost och dricker och morgon kopp kaffe.
gott som tusan. barnen leker där uppe och ska snart äta frukost dom också.
michelle sover fortfarande men idag blir det ingen sov morgon med tanke på att vi ska fortsätta tömma alla våra rum. och mamma kommer ju och hjälper. ronja min systers dotter skulle följa med ner och leka också. mitt i röran. men barn
anpassar sig oftast väldigt bra.
dom kan ju alltid gå upp till skolan och leka där ett par timmar.
det blir nog skoj för dom att leka.
vår hall på övervåningen

jag vet inte riktigt hur jag ska kunna ställa allt ute i hallen där uppe idag, men på något sätt så ska man väl lyckas lösa det också. vi har helt klart för mycket möbler.
barnen har visserligen inte så mycket. skrivbord och säng och varsin garderob. men dom har ju i stället en hel del leksaker. vi ska ju ha in både gym och sovrum och bebis del och tv och hundsängar i vårt sov rum. så det blir nog ganska trångt..... ha ha !
hoppas att jag hinner måla idag. då kan jag möblera i morgon och försöka tömma datarummet på fredag. i helgen måste vi nog hålla på lite med veden så att vi inte ligger efter med det. man vet ju aldrig när den förs
ta snön har tänkt falla. det är ju november vilken dag som helst.









felicias säng och skrivbord
ellen säng

jaha, ja nu vet ni läget för denna dagen, vi får se hur mycket man hinner som man tror att man ska hinna. men om vi hjälps åt så borde vi hinna en hel del.
jag är lite trött idag, men det måste ju bli klart.... innan bebisen kommer.



hoppas att det blir varmare under dagen och att ni får en härlig dag. jag tar nog lite nya kort senare idag och kanske hinnner jag skriva ett inlägg till under dagen eller kvällen!

ha de så bra !

kram !



Inga kommentarer: