söndag 26 oktober 2008

vart tog helgen vägen ?

jaa, nu är det redan söndag och helgen kom och gick med en herrans fart.
jag fattar inte vart tiden tar vägen ibland.
så i fredags hämtade jag petri vid två på natten vid hans jobb. och så åkte vi hem och jag somnade lika fort igen. vaknade tio på lördag morgonen och då va de dags att åka till stan. så vi skyndade oss och kom i väg vid 12 tiden. vi skulle kolla
lite loppisar och lite affärer och så skulle vi till tommy och hämta en hylla till källaren som petri fick av honom.

så vi åkte till två stycken loppisar. på den ena hittade vi en vhs spelare, kanon eftersom våra gått sönder och barnen ofta säger att dom vill se gamla filmer.
den kostade bara 75 kronor så de e ju inga pengar att diskutera om. sen åkte vi till nästa loppis, där hittade jag två stycken ljuslyktor för 20 kronor och en vägg lampa som jag ska ha över skötbordet. en blå tjärnlampa för 30 kronor. så lite klipp gjorde man i alla fall. så va vi på maxi en sväng också så där köpte jag en hårfärg och en brunkräm, och så tittade vi på skor men vi hittade direkt inga som vi tyckte va sköna. jag letar efter ett par bra skor som jag kan ha i vinter som jag bara kan sticka i foten i, för magen börjar vara lite otymplig nu när man ska ner till golvet. men jag får leta vidare efter bra skor. barnen behöver ju också snart skor. så de kanske är bättre att åka och handla till alla samtidigt.

sen åkte vi hem, trötta som attan båda två. petri eldade och jag tog och rakade benen, tänkte att det är lika bra att göra det medans man når... ifall man måste åka till bb snart. det va jobbigt men skönt efter. sen va jag så trött så klockan tio gick jag upp och la mig. petri stannade vid tv en stund till. jag va helt slut och somnade på två sekunder. jätte skönt, har sovit kanon i natt och bara varit uppe en gång. sen ringde petris klocka nu vid åtta.... va han inte kom ihåg va att klockan ska ställas tillbaka en timma idag så jag vaknade klockan sju. men nu är jag ju i alla fall uppe så då får jag nog en massa gjort idag....
funderar över om jag ska åka och storhandla i söderköping idag. det finns ju en hel del grejjer som vi behöver. och jag orkar inte åka till city gross, så jag tror det får bli willys i sörping.

sen ska jag försöka börja städa, jag måste höststäda nu, tömma ett rum i taget och få ordning. och denna vecka har ju barnen höstlov så då kan man ju få lite extra hjälp av dom också. det är ju deras rum som ska fixas.

nej, nu ska jag se om jag kan väcka petri, och sen ska jag lägga i färgen i håret och besluta om jag ska åka och storhandla eller inte. jag kanske skriver senare !

pussar och kramar från mig !

Inga kommentarer: