söndag 15 mars 2009

söndag ! nu är helgen över !

ja, nu återgår allt till det vanliga igen.
barnen kommer snart hem.
petri börjar en ny arbetsvecka och jag och Leo är hemma med vovvarna.
det som är skönt är att jag har kommit igång med morgon promenaderna igen !
så nu kommer vi ut varje dag både Leo och jag.
det är skönt.idag va Petri och jag ute med Leo och vagnen och vovvarna.
vi gick visserligen inte så långt. men det va skönt ändå!

det trista just nu är att det är blött ute.
idag har det ju mer eller mindre regnat hela dagen och vår
gräsmatta ser ut som ett smärre lerbad.
och då kan ni ju bara föreställa er hur hundarna ser ut när dom kommer
in från en runda!
jag har borstat svea idag också!
hon fäller nog all vinter päls just nu. jag fyllde en ica kasse på 10 minuter.
sen gick jag in och damsuga. och det fanns en hel del att ta upp där med
och det trots att jag damsugade för bara några dagar sen!
typ i torsdags.
jag fattar inte att hon har någon päls kvar över huvudtaget.
jag ska försöka borsta henne lite varje dag. om inte jag kan så kan jag alltid be barnen dom tycker de e kul. och svea tycker att det är skönt !

den här veckan har jag inga direkta mål.
ska försöka komma ut och gå varje dag.
men annars är det inget jag har planerat.
det skulle vara skoj att kunna köpa en bil och kunna åka dit man vill.
men vi får se när det blir av.
och så skulle jag vilja få hem min tränings maskin....
vi får se när det blir av.

ska försöka komma ihåg att ringa prästen också. så vi kan planera dopet.


snart kommer barnen så jag ska väl inte sitta här mer...
jag skriver säkert i morgon igen...

puss och kram !!!!

Inga kommentarer: