fredag 28 mars 2014

då va de lördag !

de senaste dagarna har varit kanon.
tette min bästa vän från dalarna och hennes treo grabbar har varit här.
och vi har lekt och fikat och babblat.
jätte härligt.
igår va vi i lekparken en stund tills Leo min lilla klumping ramlade i en lerpöl.
då va de dags att gå hem och äta glass.....
sen blev det tacos.
och sen ut i trädgården och leka lite till.
mysigt..
dom gick hem halv sex och mina troll somnade kvart över sex.

igår va första dagen på två veckor som jag fick duscha också.
det va så skönt, men lite läskigt att vara utan gördeln.
och trots att jag va förberedd på att magen är svullen och allt så
kände jag mig besviken när jag fick se min mage...
varför ja, jag vet egentligen inte.
kanske hade hoppats att svullnaden skulle va borta och slutresultatet klart...
hm. men det kan ju ta upp till ett halv år innan man ens anar ett resultat.
tålamod kanske inte är min starka sida...
men å andra sidan så kan jag ju använda halvåret till att gå ner dom kilona jag vill ner och slimma kroppen som jag vill slimma den. träna och springa och gå och cykla, jag vill se resultat och jag vill gå ner till mitt mål och komma i den klädstorleken jag vill i.
men som sagt duschen va skön även om mitt humör damp ner i botten och tårarna rann lite.
känslosvall.
tur att jag har min make som finns som ett STORT stöd på alla sätt....

nu är det dags att ta tag i dagen. vad den kommer föra med sig vet jag inte än.
men det blir nog en liten tripp till söderköping.
handla en torkvinda för vår tumlare vill nog inte va med längre.

dags att fixa smink och hår och bli lite mer Elin.
sen tar vi dagen som den kommer och hoppas på glada barn och tålmodig Elin !

//Elin //

Inga kommentarer: