onsdag 26 mars 2014

iväg idag !

idag bär det av till norrköping och tandläkaren för petri. dags att få kostnadsförslag.... hua. sånt är aldrig kul.
men ett måste. tänder behöver man.
så en tripp till norrköping där Kayleigh får följa med för hon har haft lite feber i natt. suck.
när vi hämtade barnen igår på dagis hade dagis persnalen klätt på tjejerna när vi kom så vi tog på leo kläderna och åkte hem, skippade som tur va den lilla extra trippen jag hade tänkt göra så vi åkte rakt hem.
väl hemma så va Kayleighs stövlar så blöta att vi kunde hälla ur vatten och hennes strumbyxor likaså.
då undrar man hur länge hon gick ute med det... fy säger jag. sånt är dåligt....
men men nu får vi försöka ta tag i de och prata med dagis och hoppas att vi snart får flytta..
är så trött på den här lilla byn med alla dess egenheter.
jag har hittills varit nöjd med dagis. men nu blir det fler och fler brister ! suck !
man blir ledsen när det blir så... ens barn är ju det viktigaste man har och vill att dom man ger förtroendet att vakta dom till gör jobbet på ett väldigt bra sätt. inte att dom låter barna frysa va blöta, skriker åt barnen . de ska jag berätta mer om en annan gång. men de har kommit upp saker som jag inte anser är rätt...
men har man något val, man måste ju jobba och i denna lilla by finns bara ett dagis. vad ska man byta till ?


snart dags att åka till nrrköping som sagt...

igår va jag i söderköping först hos syrran och vi gick lite i butiker och loppisar och sen käkade vi en sallad och drack kaffe hemma hos syrran. det va jätte trevligt !
sen va tjejkväll på kvällen med mina bästa tjejer.i alla fall tre av fem. men de va jätte trevligt. så glad för att jag har dom.
vi käkade lite gott och drack kaffe och te och pratade om allt och inget. det är det som är det härliga... vi pratar om inget och om allt och lite till och det är aldrig trist !

idag kommer min bästa vän therese från dalarna med sina tre grabbar. de ska bli kul!

mycket att göra de senaste dagarna och det känns bra. då går tiden och läkningen snabbare ch i morgon har jag kommit till en brytpunkt, i morgon får jag duscha ! underbart!


tack för mig !!!!

//Elin//

Inga kommentarer: