söndag 23 mars 2014

start !

idag smyger jag igång lite försiktigt med lite diet.
jag kommer köra lite typ 5:2 dieten.
tänkte det kan vara värt att testa det.
så idag tänkte jag smyga igång, jag ska försöka hålla kolhydraterna nere så mycket det går och dricka minst 2 liter vatten om dagen.
så idag startade jag morgonen med 2 st kokta ägg till frukost och kaffe med lite mjölk och 2 stora glas vatten.
idag ska jag landa omkring 1000 kcal ca max 1200. och i morgon ska jag ner på 500 kcal för måndag blir min första faste dag.
tänker då ta ägg till frukost och till middag. ägg är mättande och mycket protein.
mitt mål är att komma igång med promenaderna och igår blev det ju nästan 3 km. det va jobbigt för det gjorde ont i bukmusklerna. men jag gjorde de.
och jag tänkte vi skulle ge oss ut på en lite längre promenad idag.

målet är att jag ska gå ner 1 kg i veckan. och att jag då ska ha minskat 8 kilo tills jag startar på mitt gamla vanliga jobb den 1 juni.
just nu skäms jag. jag har ju gått upp nästan 6 kilo sen i höstas. usch.
så nu blir det hårda bud.
jag ska satsa på mycket benträning, backträning och kondition nu ett tag framöver. styrkepassen får vänta tills jag kommit ner något i vikt.


idag blir dte nog väldans lugnt för min del eftersom jag vaknade med migrän. inget kul alls.
så målet en promenad och nyttig mat.
lite små plock här hemma och mys med familjen.

//Elin//

Inga kommentarer: