måndag 24 mars 2014

måndag !

ja nu är det måndag och 10 dagar efter op. tiden går ganska fort. fast i mellan åt inte.
idag är det 10 dagar sen jag låg där och fixades till.
och jag är glad att det är gjort.
MEN . allt detta efter är också jobbigt. kliande av läkningen och att känna sig smutsig när man inte får duscha utan bara ta med vatten och tvättlapp. det är inget kul gördeln ska ju va på 24/7 så det är ju bara gilla läget.
men fasiken va jag längtar efter att få duscha läääänge.

idag ska jag i alla fall färga mitt hår och tvätta mig så mycket det går och så ska jag nog ta och göra en ansiktsmask också. lite hemma spa bara för att pigga upp mig lite. men först blir det en promenad till dagis med barnen!
idag börjar jag med lite 5:2 diet. så frukosten idag har bestått av ett ägg och en liten köttbit på 70 gram. och två stora glas vatten och två koppar kaffe.
nu blir det fasta ända till eftermiddagen då det blir en ordentlig middag. i alla fall skapligt. men utan kolhydrater. så grönsaker med stekt köttfärs eller något sånt får det nog bli.
och en massa vatten. målet är som sagt 2 liter om dagen.

ne.... nu är det dags att börja klä barnen för idag är det lite kallt. mot dagis sen är det dags för spa !


//Elin //

Inga kommentarer: