måndag 25 februari 2008

vanliga rutiner igen !

måndag och första dagen efter sportlovet, ett sportlov helt utan snö, lite synd, men samtidigt skönt... vi har haft ett lugnt sportlov, barnen va och badade på tisdagen här hemma och torsdagen prövade dom friskis och svettis gympa i söderköping. dom tyckte de va skoj, i lördags va vi i stan och shoppade lite. i övrigt har vi nog haft det väldigt lugnt. ronja sov ju över mellan onsdagen och torsdagen också. ett lagom lov tror jag barnen tyckte..

det är skönt att skolan har börjat igen på samma sätt som det
är skönt när det är lov. nu är de vanliga rutinerna igång igen, och mina mattider är bättre de dagar barnen går i skolan, dels för att man kommer upp tidigare på morgonen och dels för att jag har bättre koll på mina rutiner när jag är ensam. låter kanske konstigt men så är det i alla fall...

idag har jag lite städdag, jag har rensat ur ett skåp och jag har fotat kläder till tradera, plockat i diskmaskinen och grejjat, och jag har varit ute på en stormig prommenad med vovvarna, det va inget skönt att det blåste annars om det varit vindstilla så skulle det ha varit en toppen dag. lite synd. men jag gick i alla fall.
jag känner mig förkyld , har ont i halsen och känner mig lite dassig, men jag tänkte att om jag håller igång så kanske det inte bryter ut, hoppas i alla fall på det.

nu är det 8 dagar kvar tills jag ska på återbesök på kirurgmottagningen och jag skulle vilja gå ner 2,5 kilo till innan det, men jag får nog inse att det inte kommer att bli så. tyvär. man ska va nöjd i alla fall och det är jag!

något jag märkt är att jag har sämre självförtroende nu när jag är smalare än jag hade när jag va tjock, eller på två olika sätt kanske förut så brydde jag mig inte så mycket om vad folk tyckte fast ändå gjorde jag det, nu vill jag höra att folk ser förändringen. man vill väl ha bekräftelse på att det syns. konstigt det där. md känslor och hur de förendras !

nu ska jag fortsätta städa. barnen är på kvarngården och bakar och petri jobbar så man ska väl passa på att njuta av en liten stund i fred. jag skriver nog igen i kväll !

puss och kram !

Inga kommentarer: