söndag 24 februari 2008

varför undrar man ibland?

gor förmiddag ! söndag förmiddag... lugnt och skönt har det varit denna morgon. druckit kaffe med petri och tony och varit ute med vovvarna. nu skulle jag elda och upptäckte att det inte fanns ved inne, så nu har jag plockat in ved. känns i ryggen och armarna att man gör det... men det är skönt, att få motion fast man inte motionerar.
igår kväll va jag hos min kompis kristin hon hade bjudit hem mig och en annan av hennes vänner carina och sen deras salsa lärare roberto.
dom dansade lite och åt lite vitlök och ölkorv och drack vin ! det såg mysigt och trevligt ut. vi satt och pratade i köket. sen försökte roberto få mig att dansa med honom, och av någon anledning räckte det inte med ett nej, vilket jag kan bli sååå irreterad av. så jag svarade nej ca 200 gånger förklarade att jag absolut inte ville och varför men inget fungerade, jag kände nästan att jag blev förbannad och ville åka hem i stället.. men jag försökte hålla mig lugn. och det gjorde jag, men fy va irreterande det blir när folk inte förstår vad man säger.
jag åkte hem halv ett från kristin, trött som en gnu. men det va trevligt att sitta och prata så länge han inte tjatade på mig...

just nu sitter jag här och väntar på att få varm vatten ska ta en dusch och sen ska jag fixa middag. idag är det friskis och svettis dags klockan sex, ska bli så skönt att få använda kroppen, som otur är så är det Anna som kör passet, och då är det inte lika hårt. men roligt är det i alla fall.
jag ser fram i mot det !

jag undrar *funderar* varför accepterar inte vissa människor ett nej, när dom ser att man mår dåligt när dom tjatar. undrar är det så att vissa människor vill ha det dom inte kan få? att om man säger nej så ger det mer att försöka för då känns det mer som en vinst att få sin vilja igenom, eller är det bara att man är dålig på att ta ett nej? eller ? jag undrar bara. jag kan bli helt jätte arg när man vägrar ta ett nej, jag känner mig nästan iq befriad när en människa inte fattar vad jag säger... men man får väl lära sig leva med det hos vissa personer ! nu är dte ju inte så att jag måste träffa denna människa ofta eller aldrig mer om jag inte vill. men i alla fall !


nu ska jag börja med mina bestyr. skriver säkert mer senare !

puss och på återseende !

Inga kommentarer: