tisdag 4 mars 2008

återbesöket ! :)

hej ! nu är jag hemma igen, efter en dag i norrköping ! det va skönt att komma i väg hemifrån en stund, men det är alltid lika skönt att komma tillbaka hem.
läkarbesöket va klockan elva, men eftersom vi va tidiga så fick vi komma in klockan kvart i elva i stälet, skönt det .
hon vägde mig och prata en hel massa. det roliga va att hon inte kände igen mig när hon skulle ropa upp mig, hon tyckte jag hade förändrats massor.. och det har jag väl.
hon tyckte inte att jag skulle oroa mig för mitt hår avfall men hon skulle be doktor krook att skriva ut zink som tydligen skulle vara bra för sånt, hjälper till att återhämta . annars såg allt bra ut tyckte hon.
hon började räkna efter och titta på min start vikt och min nuvarande vikt och sa att efter ett år brukar man räkna med att en viktopererad ska ha gott ner 40% av sin övervikt. hon räknade bara lite snabbt i huvudet occh sa att det blir ca 45 kg. och nu när jag räknar med miniräknare så visar den ca 50 kg. så hon tyckte jag gått ner väldigt mycket väldigt fort.
men att det inte va någon fara så länge jag själv mår bra. och det gör jag. men hon va väldigt imponerad och gick till och med och sa till dietisten att titta på mig. dom va båda imponerade och det känns ju skönt.
så hon skulle medela min kirurg det och hon trodde att han skulle bli stolt.

med tanke på att jag gått ner ca 7 kg i månaden i snitt de här första sex månaderna så skulle det innebära 42 kg. men jag har bara 29 kg kvar till min mål vikt, så i så fall skulle jag nå min målvikt snabbare än beräknat och snabbare än man brukar.
hon sa att hon aldrig träffat någon som gått ner så mycket så snabbt som blivit opererad i norrköping, så det känns ju skönt, då har jag ju gjort rätt någonstans i alla fall ! hon tyckte att jag skulle hålla mig till att träna tre dagar i veckan och prommenera, inte mer, det räckte tyckte hon, för att hon blev lite orolig när jag sa att jag tränat varje dag en period, man kan bli utmattad och trött lättare, pluss att hon påminde mig om att det bara är 5 månader och ett par dagar sen jag gjorde en jätte stor operation, kan ju va klokt att ta det lite lugnt i mellan åt. så tre dagar friskis får räcka i nu läget så får vi se om jag ökar senare. prommenaderna är ju nyttiga på andra sätt. friks luft och motion, pluss en trevlig samvaro med vovvarna, och i mellan åt petri eller Malin eller barnen.

nu ska jag ta det lugnt en liten stund, sen är det väl dags att laga mat och utfodra familjen, sen är det friksis dags i kväll. det blir malin och jag , kanske mamma och mycket svagt kanske syrran.

jag skriver förmodligen mer senare !

puss och kram och på återseend e!

Inga kommentarer: