onsdag 2 april 2008

förändring på sidan !

hej !
nu idag har jag gjort lite ändringar på min blogg. tänkte att det kunde va lite skoj ! jag vet inte ni får skriva vad ni tycker, om det är till det bättre eller sämre. annars ändrar jag tillbaka !

idag har jag haft migrän hela dagen, kännt mig allmänt dassig och till och med sovit en stund på dagen, i princip inte gjort något alls. jag har inte ens gått med vovvarna idag, jag åkte ut med bilen och släppte dom i skogen. jag hade alldeles för ont i huvudet för att orka med att gå.
synd för jag vill ju egentligen inte strunta i motionen. men ibland behöver man tydligen det. och migrän är väl ett giltligt skäl. jag har även tagit lite kort i dag på mig själv. men det va lättklädda bilder så dom lägger jag inte ut här, utan det är för eget bruk. fniss. jag ville se om det syndes och hur jag ser ut med bara trosor på mig. och jag måste säga att brösten försvinner väldigt fort. fniss! men det känns samtidigt skönt, dels eftersom jag slipper ha ont i nacke och rygg lika mycket som förr och dels eftersom jag kan shoppa snyggare bhar. ha ha ! och det är ju kul...

i morgon tänkte jag försöka städa i mitt hemska hus, behöver det... men jag har ej orkat i dag och igår va det ju petris födelsedag så då blev det inte så heller. i morgon är det även friskis igen så jag hoppas att jag slipper huvudverk så att jag kan gå på den. det är Anna som är instruktör igen så det kan bli skoj.
idag när jag hoppade upp på min envisa våg så vägde jag 90,0. så det verkar som om min våg inte vill att jag ska ner under 90. och det samma har jag för mig att det va när jag skulle ner under 100. det tog flera dagar av stampande på samma kilon innan den tickade ner till 99,9. jag hoppas att det blir 89,9 i morgon så jag kan slappna av och känna mig stolt. jag har 25 kilo kvar att gå ner till och jag vill egentligen va nere de innan sommaren som sagt men det blir nog omöjligt så jag får satsa på årsdagen. hoppas att jag klarar det. men i första hand nu är ju målet att gå ner till 85 kilo så jag kan träffa janne och linda med flera... nu har jag ju redan brutit mitt löfte, jag träffade ju perpe förra helgen. men det känns lite viktigare med janne och linda. kanske även evis och lina och ta en fika. skulle va skoj att chocka dom lite !

min mens kom ju regelbundet denna månad också, så jag måste säga att det mesta i min kropp börjar funka som det ska nu! jag är så glad över att jag gjorde operationen och jag kan nog aldrig ångra den, jo vissa stunder kan man ju de, tillexempel när man har ont om pengar och knappt råd att handla mat, men man vet att det är jätte viktigt att jag äter frukt och grönsaker och nyttigt och att jag inte kan äta vad som helst. men det är en droppe av havet dom gånger jag ångrar det ! mest av allt så känner jag fortfarande ett lyckorus över operationen och att jag lyckats så bra som jag gjort!

ska komma ihåg att tacka hans krook som min kirurg heter. ska nog köpa en blomma till han ! eller någe. för jag är sååå tacksam ! jag ska ju inte träffa honom förrän på ett års kontrollen och då hoppas jag som sagt att jag kan gå in där och väga 65 kilo och bara vara såååå stolt....

nu ska jag gå och lägga mig och sova, jag är jätte trött troligen på grund av min hemska migrän... men jag skriver i morgon igen då jag också ska försöka lägga ut lite bilder på mig igen. så ni hänger med i förändringarna för det gör inte jag !

kram och natti natti !



Inga kommentarer: