torsdag 16 april 2009




dagarna bara rusar fram just nu känner jag !
visst hinner jag med en hel del.
men tiden är alldeles för
kort !
igår kände jag mig trött och deppig.
nu är det b
ättre.
solen lyser och Leo och jag ha
r varit ute
på promenad med vovvarna idag.
jag har hunnit måla en
bård i hallen.
och målat klart valvet och y
tterdörren.
alla andra lister ska bli vita.
och någon vit färg hade jag inte s
å det får bli senare.

just nu finns det inte pengar till det !
så jag kan kanske köpa det på tisdag när jag är i sörping !
denna löningen kommer jag bli tvungen
att köpa kläder till dopet också. så nog kommer det att gå åt pengar ! fy vale !
tur att dopet ligger den 23 så att vi hunnit få pengar nästa månad också innan ! ifall det b
ehövs !
nu blir det ju säkert inte så många som kommer på dopet.
men det kan ju få vara fint i alla fall !
det är ju ändå för Leos skull.

hallen framskrider i alla fall bra tycker jag !
jag ska be petri sätta upp två hyllor idag när han kommer hem.
det ska bli hatthyllor av dom !

jag vet dock inte om jag ska måla dom svarta innan.
just nu är det trärent.
jag måste lura lite på det !
kanske låta petri avgöra.


hela denna vecka så har Leo tränat på att vända sig från rygg till sidan.
vår lilla kille har brottom i livet.
idag vände han sig. allt utom huvudet ! eller armarna rättare sagt !
jag höll på med lite ifyllnad av färgen och
såg att han va på väg. så jag hämtade kameran. så jag lyckades fånga det !
jag vet inte om det är tidigt eller hur gamla dom ska vara när dom gör det men det har hänt två gånger till efter det idag så det va ingen slump.

jag tycker dock att han kunde ha väntat ett tag till. nu får man va på sin vakt.

nu ska jag nog inte göra så jätte mycket mer nytta idag!
jag ska laga mat och kanske om jag orkar så ska jag
hålla på lite mer i trädgården !
men det vet jag inte.
idag har jag även hängt ut första tvätten för i år.
så den kommer nog att vara torr ganska snart !
det är ju alltid skönare att hänga ut tvätten än att torktumla.
det luktar renare...
alla vinterkläder är snart upptvättade och nerpackade.
det känns jätte skönt.
och det är ju skönt också att hallen blir dubbelt så stor.
eller det känns som den blir det när man får bort alla jackor.
dom tar ju sån plats.
idag ska barnen städa sina rum.
för det ser ut som ett bombnedslag där.
så det är deras uppgift för dagen ! då blir det fint till helgen !


nu ska jag skala potatis.
men jag kanske skriver mer senare...

kramar från mig...




Inga kommentarer: