torsdag 16 april 2009

inlägg nr 2

ja ibland blir det bara så att det blir fler inlägg än ett!
man ska ju skriva ofta när man har en blogg.
och kanske följs inte min av någon
i alla fall inte som de stora kändisarnas bloggar.
för det verkar som om alla kända människor ska blogga om en de ena än de andra !
och visst finns det säkert en del människor som tycker att kändisar är mer intressanta än andra !
jag tycker väl mest att det är roligt att läsa om det "riktiga"
vanliga människor som faktiskt kämpar för sin vardag.
vi med viktproblem, penga problem, kärleksproblem.
ja vi som faktiskt har ett liv.
för min del tillexempel så är mina barn mitt liv.
all min tid går till dom !
från att jag vaknar tills jag går och lägger mig.
det är alltid dom !
jag skulle inte kunna lämna bort dom eller ha en barnflicka.
hur mycket i deras liv missar man inte då !
som idag när Leo vände sig från rygg till mage.
hade jag sett det om jag hade haft en barn flicka. nej det tror jag inte !
nej. jag älskar mitt liv. trots att det inte är problem fritt... !
men det är mitt och jag har mina älskade omkring mig och vi är friska!

i alla fal. nu ikväll lyckades jag få lite egen tid.
klockan tio på kvällen.
det gälller att passa på !
jag har rakat benen och tagit en lååång dusch.
så skönt.
ibland kan en sån sak vara värd så himla mycket.
alla barn sov och petri är i källaren. och då kan man ju passa på !
sen vet man ju inte när tillfället kommer nästa gång !
dessutom så sover Leo vägg i vägg med badrummet och jag har dörren öppen. så jag slipper vara för orolig ifall han skulle vakna !
men han sov så gott hela tiden !
det va verkligen på tiden att jag fick raka benen.
så nu har jag säkert minskat ett kilo till i morgon !
hi hi !

i morgon får vi hem vår nya bil barnstol.
mamma kommer ner hit då för att hon ska klippa träden till grannen.
han kan inte det själv.
mamma ska bara klippa och dom ska ta upp alla kvistar själva.
så det blir mycket jobb för grannen !
kul för honom !
så i morgon ska jag bjuda mamma på lunch innan hon börjar klippa träden !
och i övrigt ska Leo och jag ut och gå med vovvarna.
jag ska inte göra alls mycket annars.
hallen är ju så gott som färdig.
lite saker som ska på plats. annars måste jag bara fixa en hatthylla och en skohylla.
sen är det ordning och reda.
och jag känner mig faktiskt lite stolt över att jag gjort de mesta av jobbet själv.
och om jag får säga det själv så är det bra mycket snyggare än innan !

nästa proekt får väl bli köket.
där ska jag ha ljusblått.
eller allmoge blå panel och vita tapeter till de tror jag !
eftersom köket är så litet så måste man ha ljust !
men det får vänta tills petri har semester.
eftersom det krävs en aning mer jobb.

trädgården ska ju fixas också.
ska planeras blommor i urnorna. och det ska försvinna sågspån.
cykelstället ska på plats och cyklarna ska fixas till.
ytterdörren ska målas utvändigt och balkongen ska göras fin !
så nog finns det en hel del att fixa. man behöver aldrig känna sig sysslolös.

nu stundar ju dopet. så visst har jag en del att göra.
jag är bara så nervös för att ingen ska komma.
och att dagen ska bli trist !
jag vill ju att Leos dag ska vara en stor och speciell dag.
felicias dop va jätte fint och roligt !
bara så synd att min pappa inte får vara med och se Leo.
dom hade gillat varandra !
men han ser oss väl från där han befinner sig ! sitter på ett moln som felicia brukar säga!
morfar sitter på ett moln och beskyddar och kollar till oss.
underbart att barn har sån fin bild !
för mig är döden bara något fruktansvärt.
skönt så länge dom slipper se att sanningen är bara att allt tar slut.
ingen himmel eller nangiala finns !
fy ! det är ruttet när man kommer till den insikten !

nej... fy nu blev det en trist del i inlägget !
nu slutar jag nog skriva för idag. för jag är otroligt trött.
men på gott humör.
i morgon är en ny solig dag...
och i morgon kommer min familj hem tidigare.
så skönt.

jag kanske skriver i morgon igen !
natti natti allihopa !
sov gott och ta hand om varandra !
dröm skojjiga drömmar !

kram på er !

Inga kommentarer: