måndag 13 april 2009

nu är det inte så där fasligt mycket kvar att måla.
även om det är mycket !
men över hälften är i alla fall klart och jag hinner säkert lite i morgon också !
men va jobb det är att göra såna saker.
idag har alla tre tjejerna hjälpt till.
och dom är duktiga.
så hela överdelen med ljusgrått är färdigt och halva underdelen med mörkgrått ät klar. det är bara två väggar kvar att måla med mörkt.
det är ju kul med förändringar och det blir säkert bra när det är klart.
även om det just nu känns som om det aldrig blir klart !
jag som avskyr när det är saker överallt.
har bokstavligen saker överallt.
jag har hatthyllor i tv rummet.
idag har jag även tvättat en massa vinterkläder.
så jag ska ta ner en tom kartong från vinden och packa ner dom !
det blir alltid så mycket mer plats i hallen när dom försvinner.
och nu tycker i alla fall jag att det är vår och att det inte under några omständigheter kan komma mer snö!
jag skulle bli otroligt chockad om det kom mer.
sen när jag fått bort vinterkläder och fått i ordning på hallen så kommer det kännas mycket skönare !
plus att under sommaren så ska vi lägga nytt golv i hallen också.
för det golvet vi har är inte krypvänligt för bebisar !
jag hoppas att det kommer att bli ordning snart !
och att det kommer att bli snyggt så att man blir nöjd.

idag har jag även varit ute på promenad med vovvarna Leo och petri.
tjejerna cyklade upp till skolan.
och så har vi ätit kött och potatis... mycket mumsigt !
i morgon är ju ordningen tillbaka och tjejerna ska till skolan och petri ska till jobbet och leo och jag ska vara hemma. och i morgon kommer förmodligen min syster ner och hjälper mig med hallen så att det blir snyggt !
jag hoppas i alla fall att det blir snyggt !

just nu står jag lite stilla i vikt. vilket retar mig massor.
jag vill så gärna ticka neråt så att jag väger lite mindre. helt sju kilo mindre innan dopet. men minst fem kilo.
jag tror inte att jag lyckas. men jag vill.
så i morgon ska jag försöka hinna med att träna lite på Wii också.
kanske skulle jag kunna hinna det idag!
känner mig lat ! trots att jag gör massor.
och jag går ju ut och går varje dag.
och jag har fått i hop ca 12000 steg varje dag senaste tiden !
så jag rör ju på mig !

hoppas att vågen visar lite mindre i morgon i alla fall !
just nu ligger Leo och sover i sin säng.
felicia och ellen leker.
michelle ser på tv
och petri jobbar i källaren ! och jag sitter här vid datan och bloggar !
snart är det dags att åka till affären och köpa lite saker som tagit slut !
och sen är det dags för dusch för alla barnen och bad för Leo.
tänk om jag också fick bada !
det skulle va såååå skönt !


nu ska jag hitta på något annat !

puss och kram
ha de så bra !


Inga kommentarer: