tisdag 14 april 2009

dagarna kretsar just nu väldigt mycket runt mina barn.
vilket känns bra. fast man ibland glömmer bort att man faktiskt borde unna sig själv lite tid.
en sak som man heller inte får glömma är att man också är flickvän/sambo.
man måste komma ihåg att kramas och ge varandra komplimanger !
vi är ju ganska duktiga på det !
och jag måste säga att vi har det otroligt bra tillsammans!
jag trivs väldigt bra med mitt liv !

lilla Leo avgör hur mycket jag får gjort på dagarna.
idag tillexempel har jag inte gjort så mycket eftersom Leo har varit lite kinkig.
jag lyckades i alla fall måla klart de stora ytorna i hallen så i morgon kan jag slipa lite på listerna. och sen kan jag måla dom !
jag vill ju bli klar så fort som möjligt eftersom jag vill ha ordning !
idag lyckades jag rensa på alla vinter kläder.
så mamma fick med sig en hel säck med kläder som hon skulle skänka till kyrkan!
som i sin tur ger till behövande både här och i lettland.
så då vet man ju att det kommer till nytta vilket känns bra !
och mer utrensing ska jag göra.
vi kan inte ha så mycket saker som vi har ! jag blir ju galen..
barnens garderober behöver rensas ur också !
jo så det finns en hel del att göra.
i morgon ska jag försöka ta en långprommenad till att börja med.
och efter det kanske jag tar hand om lite trädgårds jobb.
och om jag hinner fixar jag lite med hallen.
i övrigt har jag inga mål.
jag orkar i alla fall inte tänka ut något just nu !
Leo ska få massa mys...
på tisdag nästa vecka ska vi till bvc. det ska bli skönt att se hur mycket han har vuxit.
det va dock synd att de inte kunde mäta och väga runt hans tre månaders dag. men sånt händer ju !
så det blir vaccination då också.
och jag hoppas att han inte får feber av den !

i övrigt så står vikten ganska stilla.
eller det går långsamt neråt.
vid samma datum förra året vägde jag nästan två kilo mer än jag väger nu ! och den 13 juni vägde jag som minst sen gick jag ju upp igen eftersom jag va gravid då.
så jag undrar om jag kan gå ner så att jag den 13 maj väger mindre än jag vägde förra året vid samma datum. om inte annat så kan man ju ha det som mål.
i så fall ska jag ha som mål att gå ner 5,0 kilo innan dess. då väger jag ett hg mindre än förra året samma datum.
det blir mitt mål att kämpa för.
helst vill jag ju ha gått ner det innan dopet. så då får jag väl sätta fart. för det är ju bara en månad och 11 dagar kvar till dopet. vilket gör ca 6 veckor så då skulle jag behöva gå ner
0,8 kilo /vecka.
undrar om det är möjligt ?
önska kan man ju !


som sagt dagarna går så fort nu och snart är det första maj.
mina barn ska sälja majblommor ifall det är någon som är intresserade av att köpa.
just nu har jag strumpor till salu 20:-/styck och majblommor till salu. mycket man ska göra nu när barnen börjar komma upp i ålder.
och mycket saker dom ska delta i.
så på måndagar har de kvarngården. på tisdagar tjejbadet.
och så är det skolan och så ska man sälja för klassresa och för majblommor. det är tur att jag är mamma ledig så jag hinner med.
det roligaste är att jag hade ångest för att jaginte lyckades sälja alla 70 par strumor som jag skulle sälja.
eftersom jag har två barn så har jag ju dubbelmängd att sälja.
så jag gav mig fan på att jag skulle sälja de flesta.
och jag har sålt 55 st. 15 st kvar att sälja.
och så finns det tydligen föräldrar i klassen som inte ens lyckats sälja de 35 par som dom skulle sälja.
så jag tror egentligen inte att jag behöver ha så mycket ångest över det. jag kämpar nog mer än en del andra föräldrar gör.
en del va ju inte ens med på basaren och hjälpte till.
det va både jag och hasse.och jag va ändå höggravid.
bara en liten sån där tanke. att alla borde kämpa lite mer.
jag som faktiskt kämpar ska ju inte ha dåligt samvete!
ska sluta med det !
nu är det nog dags för mig att krypa ner.
klockan tickar på.
jag är trött.
Leo sover på sin plats.
felicia och ellen sover också.
och snart lägger sig nog petri också !
han ska ju upp tidigt i morgon !

så ja jag säger väl god natt !
och önskar er en bra morgon dag !

pussar från mig !!!



Inga kommentarer: