tisdag 8 januari 2008

BMI tabell

under 18,5 i BMI är undervikt :Viktminskning är av medicinska skäl inte att rekommendera.

19 till 24,9 är normalvikt : Det finns inga medicinska skäl för dig att gå ner i vikt.

25 till 29,9 är övervikt: Du löper en ökad risk att drabbas av överviktsrelaterade sjukdomar, som diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar.

30 och över är fetma : Du löper en kraftigt ökad risk att drabbas av överviktsrelaterade sjukdomar, som diabetes och hjärt- och kärlsjukdomar. Det är därför angeläget att du gör något åt din vikt.

jag är fortfarande i gruppen fetma, men det är inte långt kvar innan jag bara är överviktig då måste jag ner till 75 kg ca. så visst de e ju ett tag kvar, men innan sommaren så ska jag va där. det har jag bestämt mig för ! senast juni ska jag väga under 75 kg. och om de går i den takten det har gått hittills så ska jag nog klara det !

på återseende ! puss !!!

Inga kommentarer: