söndag 6 januari 2008

med tiden

så nu har det gått lite över 3,5 månader, jag har gått ner 31 kg. så snart är jag under hundra vilket känns helt otroligt. jag trodde nog inte riktigt att detta kunde hända. jag mår toppen i kroppen. piggare, gladare och mer smidig, jag har börjat träna försöker få ihop 10000 steg på min stegräknare varje dag och det går för det mesta ganska bra. prommenerar långprommenader med mina hundar dom måste ju ändå ut så då kan jag lika gärna få min motion också. jag tränar på en träningsmaskin som verkligen höjjer konditionen. jätte jobbigt. senare i januari ska jag förmodligen börja på gympan som finns här i min lilla ort. det är typ som friskis och svettis. ska försöka åka till badhuset någon gång i bland också för att få simma. det är ju nyttigt. för nu gäller det att träna och få musklerna att vara kvar när kilona rasar. för annars kan man förlora muskelaturen också. och det är ju inte de jag vill.
jag har som mål att gå ner 40 kg innan min födelsedag den 20 februari men det vet jag inte om jag kommer att klara. ibland går det snabbt och ibland står jag still. dom dagar man står still är väldigt påfrestande för psyket.....
nu så här långt efter operation har jag fått ordning på måltiderna. jag får i mig kött och grönsaker och jag fösöker äta nyttigt, inget fett i maten och jag äter sällan smör på mackan. mycket frukt blir det också smidigt att ha till mellis. det är viktigt att få i sig kött eftersom det är protein i och det behöver jag för att behålla musklerna.... grönsakerna är ju nyttiga på alla sätt och vis och frukt är också bra för alla... så jag stoppar i mig extremt bra mat om man jämnför med vad jag gjorde före operation....

mina mediciner jag ska äta är vissa resten av livet och en del kanske jag kan få sluta med vart efter. det är behepan , calcishew, duroferon, folacin multivitaminer. alltså jag äter järntabletter, calcium tabletter b12 tabletter och folsyra tabletter. alla dessa kan man få brist av i kroppen när man äter så lite mat som vi opererade gör. men när jag va på återkontroll hos doktorn innan jul så hade jag jätte bra värden av allt. så jag mådde bra.... doktorn tyckte att jag hade fin viktnedgång och midiemåttet hade också minskat fint. nästa gång jag ska tillbaka ska det ha gått ett år efter operation. så nu ska jag klara mig helt själv. och som det känns just nu så går det ju bra....

mer bilder kommer till sidan så småningom... jag ska försöka uppdatera så ofta jag kan. och skriva det kommer jag att göra ofta så att ni kan följa min resa. hoppas att det kan hjälpa andra som är i samma sits som jag va innan operation.

Inga kommentarer: