tisdag 8 januari 2008

tankar !

ja, jag måste i alla fall säga att operationen är de bästa jag har gjort för min egen del. i ala fall tiden som har varit nu, kan bara varmt rekommendera den för alla som har svårt att gå ner i vikt.
mitt nya liv känns bra på alla sätt och vis.... jag är piggare och gladare och känner mig smidigare och alla för små kläder i garderoben blir sakta men säkert lagom igen !
råkade köpa en för liten bh för ett halv år sen och idag nr jag testade den kom jag i den. helt underbar känsla. och ett par jeans som är kompisens har jag aldrig kunnat haft. och när jag prövade dom sist så va domför små och gick inte upp över baken. men nu kan jag ha dom om jag vill. det är en skojjjig känsla, samma sak är det roligt att kunna gå in i en affär och testa sin gamla storlek och i samma stund komma på att det är för stort, så då får man ta en eller två storlekar mindre. det är kul !
det höjjer ens självkänsla ganska mycket..... och det behöver jag ! så nu börjar man sakta men säkert att hitta små nya saker hos sig själv som man gillar, fast jag ser mig fortfarande som fet, och det kommer jag nog göra länge.... visserligen så länge vågen sivar över hundra känner jag mig väldigt fet, så bara jag kommer ner på två siffrigt så blir det nog lättare ! man har ju ett litet mål i alla fall. sen har jag ju ett antal kilo kvar till normal vikt men det får ta den tid kroppen vill.
om jag får hudhäng efter viktnedgången så måste jag ju operera bort de också och då måste man ha ett normal bmi, vilket är mellan 20 och 25 och för att ha de måste jag väga mellan 60 och 65. för jag är ju så kort, jag är bara 163 cm..... nu har jag ett bmi på 39,5 och jag hade från början 51,6 så jag har ju minskat en hel del i alla fall !

så skoj !

på återseende !

Inga kommentarer: