måndag 7 januari 2008

så i morgon ska jag ut och gå lång prommenad med Malin, som också genomgått en gastric bypass. nu har jag gått långprommenad varje dag i 8 dagar och tränat på min maskin alla dom dagarna också. utom en för då har jag vilodag. en dag i veckan vilar jag från all träning, men prommenad kan jag ta i alla fall. det får bli lördagen, det är skönt då kan man njuta av familjen i stället.... så nu när det gått en vecka i träningen så ökade jag maskinen till 11 minuter, tänkte jag skulle försöka öka en minut per vecka. det är såååå himla jobbigt att träna med den så en minut extra tar knäcken på en. så nästa måndag ökar jag till 12 minuter, så får vi se hur det går. min kondition har ju i alla fall blivit mycket bättre på ganska kort tid. det är skönt ! så i morgon ska jag ut och gå med Malin ! de blir kul... kan man prata lite också !

dagarna går så fort. jag går ju ner lite varje dag, men jag kommer inte att lyckas gå ner under hundra innan den 19 januari som va ett lite mål, eftersom min kompis eva fyller 30 då. tänkte att det kunde va ettt kul mål... men jag tror jag får inse att det inte kommer att bli så. kanske kan hoppas på tre kg till innan dess. jag hoppas i alla fall att jag lyckas gå ner 40 kg innan min födelsedag i februari. men de vet man ju inte heller... jag är nöjd med allt som jag hittills har gått ner. det är bättre än vad jag hoppats från början ! jag hade som mål att gå ner 20 kg innan nyåret, och jag hade ju gått ner 30 på julafton så jag slog mitt mål med lite över elva kg. då får man nog vara super nöjd....

nog skrivet för idag.... nu ska jag ut och gå med mina hundar !
på återseende !


Inga kommentarer: