söndag 6 januari 2008

första månaden

första veckan, va mest fokuserad på att inte ha ont och att äta små potioner väldigt långsamt, att få i mig mina verktabletter. bara de kunde ta väldigt lång tid. att få i sig tillräckligt med vätska 1 liter per dag och ändå intedricka en halv timma före och en halv timmma efter måltid. de va kämpigt, en helt ny livsstil skulle läras in, man fick nog en lite chock. man va tvungen att tänka sig för när det gällde allt.
jag hade även fått tillsägelse att jag va tvungen att röra på mig massor för att förhindra blodproppar det va risk fortfarande. så jag försökte gå massor, diska lite och följa med petri ut med vovvarna. och de va skönt. jag tog även blodförtunnande injektioner som jag gav mig själv i benet. 10 dagar häll jag på med det, så då fick jag samtidigt öva på att ge injektioner. de blev en vana ganska snabbt. mitt nya liv började sakta men säkert bli en vana. men visst va man tvungen att tänka. oj oj. hela tiden och skriva matdagbok och vattendagbok för att hålla koll på sig själv. men för varje dag som gick så blev det lättare.
jag körde bil efter en vecka efter jag kom hem, jag längtade massor efter det, men visst gjorde de ont. men vill man bara något så går det.
jag övertog allt hushålls arbete och matlagning tre fyra dagar efter jag kom hem, men det tog lite längre tid än vanligt. petri fick bära alla tunga saker åt mig och jag kunde inte elda första tiden. men dagarna gick och ca en månad efter operation skulle jag på återbesök.

Inga kommentarer: