tisdag 21 juni 2011

att orka !

klart man orkar eller hur !
att leva på låg calorie diet är "bara" jobbigt de första dagarna....
eller?
nej, det är jobbigt både för kropp och psyke, man får verkligen ställa in sig på det !
och nu är jag inställd så oavsett hur många dagar jag klarar så ska jag vara stolt över mig själv, tycker jag, eller jag intalar mig det i alla fall.
så max 800 kcal om dagen. men det blir kanske 900 för mig eftersom jag dricker mjölk i kaffet. vilket jag också ska sluta med. men det är lättare sagt än gjort som sagt !
och man klarar inte allt på samma gång. nu gäller det att fokusera på att klara första veckan utan mat. och idag är dag nummer tre till ända.
och det känns ganska bra. jag smakade lite tårta på den sked på kalaset hos min syster idag, vilket jag skäms för nu i efterhand. men nya tag och inget i morgon.
jag har lovat mig själv att jag ska få fuska lite på midsommarafton.
då ska man ju grilla och äta jordgubbar ! så jag tänkte att den dagen kan man inte äta naturdiet shakar... utan lite mys i tillvaron måste även en tjockis få ha !

så dagen idag har jag väl totalt fått i mig max 1000 kcal vilket även det är lite.
min dietist skrev att VLCD= very low calorie diet går ut på att max äta 800 kcal/dag i en viss tid för att sen succesivt börja äta på nytt...
så nu ska jag äta shake i två veckor max 4 st om dagen.
sen ska jag tredje veckan äta tre shake och en liten nyttig måltid. fjärde veckan ska jag äta två shake om dagen och två små nyttiga måltider om dagen, femte veckan äter man en shake och tre små nyttiga måltider för att sen sjätte veckan äta bara små nyttiga måltider regelbundet fyra gånger om dagen.
jag tror att detta kan hjälpa mig att nå mitt mål. och om jag inte når mitt mål på denna tiden vilket jag förmodligen inte gör så kommer jag förmodligen sjunde eller åttonde veckan gå ner på VLCD med max 800 kcal och bara shake i två veckor igen och samma visa på nytt. om på 12 veckor med strikt diet och promenader, men ingen träning så borde jag nå mitt mål som är minus 15 kilo, men i fösta hand minus 13 kilo. de två sista är bonus. det beror ju på hur mitt slutgiltliga mål ska bli. från början hade jag sagt 65 kilo. sen ökade jag det till 75 för att alla sa att jag skulle se sjuk ut om jag går ner så mycket. nu är målen lite annorlunda men det slutgiltliga målet ska vara runt 70 kilo. jag vill ha ett bmi på max 25. vi får väl se !


ni kan väl hålla era tummar !

nu sitter jag och avnjuter lite het bulljong.
måste säga att det smakar väldigt gott när man inte får äta mat som smakar.
shake smakar ju mer godis eller glass. men detta smakar mat.

idag har jag även varit och köpt kromtabletter som ska motverka sötsug. och brist på krom är inte bra. så det kan va helt ok att äta medans man fastar om inte annat.
sen köpte jag även super gerimax för energin. måste ju orka med allt i livet. mina två små troll och huset och trädgården och allt. så lite extra behövs. får se om det funkar !
köpt även färsk ingefära , ekologisk som jag ska koka te på och dricka det första jag gör på morgonen. det ska öka förbränningen. man kan blanda i lite citron för smaken också sa hon i affären ! sen köpte jag även grönt te med citron smak. så nu ska jag verkligen rensa kroppen !
kommer bli kanon !

i morse när jag vägde mig hade jag minskat nästan ett kilo, 900 gram i bara vatten antar jag, trots att jag drack nästan två liter vatten igår. idag har det varit lite sämre med vattenintaget men jag har fått i mig lite mer än en liter bulljong och ca tre fyra dl te. så ganska mycket vätska trots dåligt vattenintag! men i morgon ska jag sköta mig bättre med just vatten.
fick ju tips om att dricka så varmt vatten som möjligt för att hålla förbränningen igång. så det blir varmare vatten i morgon ! allt för att hålla förbränningen i topp !


så nu ska jag avnjuta resten av min bulljong och sen ska jag kasta mig ett par minuter i soffan. sen sova gott.....
men jag skriver igen i morgon !
för nu ska jag blogga dagligen igen om jag hinner och kan!

Inga kommentarer: