fredag 24 juni 2011

dagen efter !

igår va de midsommar och jag fick fuska !
så straffet för det blev 600 gram upp.
så här i efterhand va de nog inte värt det ! fast det va gott !
och mysigt att grilla med familjen !
det hade nog inte varit så mysigt om jag hade suttit
i jämter och druckit en shake ! så på så sätt va det värt det !
vi gick ju en promenad i går också till affären och hem !
mysigt och skönt på alla sätt.
idag vet jag inte vart vi kan tänkas gå, men det måste
bli en promenad i alla fall !

drack precis en naturdiet med blåbärs smak. det va väl inte super gott.
men det ska väl inte va kul att fasta !
den gick ner i alla fall.
och innan det drack jag två koppar ingefärs the. inte heller det godaste man kan dricka med det ska ju hjälpa med förbränningen så då får man bita ihop !
nu belönar jag mig med en kopp kaffe och hoppas att jag mår bra i dag av att fasta
igår kände jag att jag mådde riktigt bra och började piggna till .
så förhoppningsvis så har kroppen börjat ställa in sig på att ta energi från de lager man har . ketos som det tydligen ska heta!
då bränner kroppen av reserverna för att man äter så lite kcal att den inte kan ta av maten. och det är då man börjar bränna bort lite kilon.
denna process brukar ta upp till en vecka inpå fastan. så nu kanske jag förstörde den lite igår , men snart tillbaka igen hoppas jag!
jag tittar på folk som lyckats gå ner 20 eller 25 kilo och undrar varför det går så enkelt för dom ! men det gör de ju inte ! dom får ju också kämpa !
men jag ska också klara det ! ska ge mig på det !
nu måste jag offra lite tid på detta för att sen må bra !


idag blir det i alla fall mys med familjen, lite tvättande kanske,
en promenad och så får vi se om vi åker iväg och myser någonstans. det finns ju midsommarfirande idag med att åka till.
ett flertal platser som firar idag. så det kanske man skulle kolla !
mysigt för barnen att ta lite lotter och känna stämningen !


ha en toppen dag ni alla !

kram på er !

Inga kommentarer: