lördag 25 juni 2011

fryser !

vad innebär detta !
ska jag vara så här frusen !
om man läser på nätet så är det många som fryser när dom går ner i vikt.
och när jag gick ner mer som mest efter operationen frös jag värr än jag någonsin gjort.
så jag vet inte inte om detta är normalt. eller så kan man läsa på nätet en del skriver att kroppen går in på sparlåga för att man äter för lite och därför fryser !?
så vilket är det !
fryser man för att man börjar ta av reserverna och kroppen faktiskt använder det som är överflödigt eller fryser man för att man går ner i vikt?
bra fråga osm jag inte vet hur jag ska få svar på !
jag vill inte maila dietisten igen och fråga en massa frågor för hon kanske tycker att jag är jätte jobbig då...
i alla fall så vore det ju bra om jag fryser för att jag går ner i vikt.
mindre bra om jag går på sparlåga.
hm..... svårt att veta vad som stämmer !
får fråga dietisten när hon ringer, för dte tror jag hon sa att hon skulle göra i slutet av andra veckan av fastan !

just nu sitter jag och dricker en massa grönt the för att få upp värmen lite !
dagen idag har gått bra och fått i mig fyra måltider. det blir inte ritkigt 800 kcal utan kanske runt 700. så plus kaffet så blir det väl runt 750-800 mitt löfte är ju inte över 1000 kcal. helst inte över 800, men det är svårt att dricka kaffe utan mjölk.
men ska satsa på att sluta med det också !
teh dricker jag numera utan mjölk. så det är ju ett framsteg i alla fall !
i morgon förmiddag ska jag ut och gå om det inte spöregnar i morgon med....
ska även se om jag kan klippa gräset i morgon också.
och rensa bland loppis sakerna. får se om vi kan stå på torsdag och i helgen !

nej nu är det dags att göra lite nytta eller inte !
skriver säkert mer i morgon igen och om någon vet något om att frysa och gå ner i vikt så skriv gärna till mig !

kram kram !


Inga kommentarer: