tisdag 21 juni 2011

dag 3

ja nu är jag inne på dag 3 med att fasta och än så länge känns det helt ok !
första dagen va helt ok ! andra dagen va det kalas så det va ju en liten utmaning, tredje dagen idag startar i alla fall bra.
jag började dagen med varmt ingefärs te. helt ok ! det ska ju öka förbränningen! och nu klockan halv nio tar jag min första shake. vanilj modifast.
helt ok....
tänkte jag skulle försöka motionera lite idag. även om man egentligen ska ta det lugn de här faste veckorna. men lite måste man ju ! igår klippte jag ju gräset och klöv lite ved och det är ju lite energi krävande trots allt.
ska damsuga och torka golven och vika en massa tvätt i alla fall. sen kanske jag tar vagnen när jag ska hämta Leo om vädret håller i sig.
skulle helst vilja åka in till stan och pierca näsan, men vi får se....
på 2 dygn så har jag gått ner 1,4 kilo. och mitt mål är ca 7 kilo på 2 veckor. jag hoppas jag klarar det.... 1,4 kilo på två dagar är ju snitt 7 hg per dag vilket skulle bli 9,8 kilo på två veckor om det skulle gå i samma takt hela tiden ! vilket det ju aldrig gör. det är ju bara önsketänkande. men inräknat upptrappningsfasen med mat så kanske jag lyckas med tio kilo ? och då är det ju inte så många kilo kvar till första målet....

fasiken va skönt det skulle va om jag kunde lyckas så skulel jag till sist få min operation !
lycka !

ja ja ! nu ska jag sätta fart med dagen !
men jag skriver ikväll igen hur dagen har varit !

puss och kram på er !

Inga kommentarer: